Condicions laborals

Mobilitzacions per la millora de les condicions laborals del professorat

STEPV li recorda al conseller i al Secretari Autonòmic d’Educació que les condicions laborals del professorat encara pateixen les retallades de l’anterior govern

Un moment de la concentració ahir a València

divendres 15 desembre 2017 11:19 h

Ahir dijous 14 de desembre, STEPV va convocar concentracions a Alacant, València i Castelló per a reclamar a la Conselleria d’Educació la negociació de les condicions laborals del professorat.

Encara no s’han abordat altres aspectes que STEPV considera fonamentals revertir urgentment

Tant el Conseller Marzà com el Secretari Autonòmic d’Educació, Miguel Soler, van fer declaracions ahir, a preguntes de la premsa, sobre les mobilitzacions convocades per STEPV i van afirmar que s’estaven recuperant les condicions laborals del professorat i que hi havia mesures com la reducció de la jornada lectiva que era competència estatal.

És cert que l’actual govern ha avançat en la reversió d’algunes retallades de l’anterior govern, però encara no s’han abordat altres aspectes que STEPV considera fonamentals revertir urgentment. En especial, la disminució de les hores lectives del professorat, augmentades en 2012 pel govern espanyol; la reducció encara més de les ràtios (s’ha iniciat el camí, però encara és insuficient); o l’eliminació dels descomptes per malaltia, imposats també en 2012 pel govern espanyol. Aquestes són algunes de les reivindicacions que reclama negociar el Sindicat amb la Conselleria d’Educació. Altres són la recuperació de la reducció de jornada per a majors de 55 anys, la millora de la normativa de permisos, llicències i excedències, la negociació de les plantilles (que sí que ha acceptat la Conselleria), la recuperació i millora de les retribucions, el compliment de la llei de prevenció de riscos laborals i la negociació del pla d’infraestructures educatives.

La reducció horària s’ha abordat en algunes comunitats autònomes, malgrat que l’augment imposat pel Reial Decret-Llei 14/2012 siga estatal. S’augmentava a 25 les hores lectives en infantil i primària i a 20 les de secundària i resta de cossos. Això va comportar una retallada brutal de professorat. STEPV demana la negociació de mesures que permeten reduir aquesta càrrega horària com han fet Illes Balears, Andalusia, País Basc, etc. En eixe sentit, el Sindicat està preparant una proposta i espera que l’administració l’estudie i la negocie pròximament.

Quant als descomptes per malaltia, és una mesura imposada també pel govern de l’estat en el Reial Decret-Llei 20/2012. En l’acord de legislatura signat per Intersindical Valenciana i altres sindicats i el govern valencià en el marc de la Mesa General de la Funció Pública, s’estableix la negociació, entre d’altres, de “la recuperació del pagament del 100% de les retribucions en la sitaució d’incapacitat temporal (IT) dins dels termes permesos per la normativa estatal bàsica”. Aquesta negociació encara no s’ha abordat i està signada per la pròpia administració. Igualment, en l’acord de legislatura s’ha de negociar la recuperació del poder adquisitiu del funcionariat, “per a compensar la pèrdua general d’aquet per part del personal empleat públic de la Generalitat”. Aquest aspecte també està pendent de negociar.
Per tant, STEPV demana la negociació de temes ja compromesos, d’una banda, alguns dels quals també afecten normativa estatal, però també d’altres temes que són competència exclusiva de l’administració valenciana i que encara no s’han abordat.
Recordem que ja hem superat la meitat de la legislatura i encara no s’han abordat aquests temes, però en canvi s’ha incrementat la feina burocràtica que han de gestionar els equips directius i el professorat. Per al Sindicat, ja toca iniciar aquesta negociació i continuarà insistint en les meses sectorials en aquesta demanda.
alacant14D
Concentració a Alacant