Professorat interí

Més de 3.300 persones en les manifestacions en defensa de l’ensenyament públic

Manifestacions a Elx, València i Castelló convocades per STEPV, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí

Manifestació d'avui a Elx.

dissabte 13 abril 2013 15:10 h

Més de 3.300 persones s’han manifestat aquest matí a Elx, València i Castelló convocades per STEPV, AFID i CPI sota el lema “Per un ensenyament públic i de qualitat. Ni retallades ni rebaremació del professorat interí”.

Les manifestacions han transcorregut en un ambient lúdic, reivindicatiu i combatiu en resposta a les agressions que està patint l’ensenyament públic valencià per part de la Conselleria d’Educació i del govern valencià. Les polítiques de retallades i el recent acord de professorat interí han centrat les crítiques de les manifestacions. Des de 2010, quasi 5.000 docents interins s’han quedat sense feina per la retallada d’unitats, programes d’atenció a la diversitat, augment de ràtios i d’horari lectiu. El curs que ve, 560 docents interins de primària se sumaran a aquestes llistes de docents aturats per la modificació de les plantilles de primària. A més, més de 5.200 interins patiran la rebaremació de les seues borses de treball gràcies a l’acord signat per la resta de sindicats i la Conselleria d’Educació i perdran el seu lloc en les llistes i, per tant, el seu lloc de treball.
A més, la Conselleria d’Educació i el govern valencià també ha retallat el salari del professorat, beques de transport i menjador i no està solucionant els problemes d’infraestructures dels centres docents.
Davant tot això, les organitzacions convocants han exigit la fi de les retallades i la retirada de l’acord de professorat interí i un canvi en les polítiques del govern per potenciar l’ensenyament públic.

Manifestació a Castelló

Manifestació d’avui a Castelló

Les manifestacions, i tota la campanya de mobilitzacions recents del professorat interí, han comptat amb el suport i la representació dels partits polítics PSPV, Compromís, EU, ERPV, Solidaritat per la Independència i PCPE. També dels sindicats CGT i CNT i dels sindicats estudiantils Sindicat d’Estudiants, SEPC, BEA i a Contracorrent. També hi han participat representants de FAPA-València i d’Escola Valenciana.
Al final de les manifestacions s’han llegit dos manifestos, un general i un altre centrat en la problemàtica concreta del professorat interí, que adjuntem.

Manifestació a València

Manifestació d’avui a València

També s’ha anunciat les pròximes accions, que són:
- Suport a la campanya estatal “Pren el teu centre” el 25 d’abril. Consisteix en tancades i assemblees de tota la comunitat educativa eixe dia per a parlar sobre la LOMQE i les retallades en educació. Convoquen les marees educatives de l’estat i que compta anb el suport de l’STEPV.
- Convocatòria d’assemblees del conjunt del professorat la setmana que ve per a decidir sobre la proposta de convocatòria de vaga general en educació pública en el mes de maig que impulsa la Plataforma Estatal per l’Ensenyament Públic. El sindicat, seguint el seu model assembleari i participatiu, consultarà el professorat i decidirà, en funció del resultat de la consulta, si convoca.
Consulteu ací el calendari d’assemblees.