Calendari escolar

L’única novetat sobre la jornada continuada en el nou calendari escolar és que l’elimina en juny

STEPV anima al professorat a fer la vaga general i manifestar així el rebuig a les retallades en educació i a la reforma laboral.

diumenge 25 març 2012 12:10 h

L’esborrany d’ordre de calendari acadèmic i de jornada lectiva (que adjuntem) que la Conselleria va enviar divendres als sindicats no aporta cap novetat respecte a la redacció de l’ordre anterior, de 1998, que podeu consultar ací: http://www.docv.gva.es/datos/1998/06/18/pdf/1998_X5020.pdf
Tant l’ordre de 1998, actualment vigent, com el nou esborrany fixen, amb caràcter general, una jornada lectiva partida i possibiliten que els centres proposen modificacions justificades, que sempre seran autoritzades per la Direcció Territorial corresponent. Per tant, es manté l’horari de 9 a 12 hores i de 15 a 17 hores en Infantil, Primària i Educació Especial. En el primer cicle d’ESO l’horari és de 9 a 13 hores i de 15 a 17 hores, que s’ampliarà a dos períodes lectius addicionals en el segon cicle.

Les cartes només intenten desprestigiar la mobilització i els sindicats i desviar l’atenció de les retallades en educació

La novetat arriba en els mesos de juny i setembre en Infantil, Primària i Ed. Especial. En l’ordre de 1998 es fixava que l’horari en aquests mesos “es desplegaran durant el matí en jornada continuada de 9 h a 13 h”. Amb el nou esborrany, desapareix la jornada continuada i l’horari general en aquests mesos (o en part) també serà de jornada partida amb la possibilitat que es desenvolupe en jornada continuada “si així ho estableix la resolució que determina el calendari acadèmic per a cada curs escolar”.
A més, s’introdueix un nou punt en què la Direcció General de Centres es reserva el dret d’imposar d’ofici la jornada lectiva dels centres. També s’introdueix un punt sobre les proves extraordinàries en què s’obligarà al professorat interí a realitzar les proves de setembre encara que haja canviat de centre. Fins ara, era responsabilitat del departament garantir la realització de les proves i no del professorat interí que ja ha canviat de centre.
Per tant, el nou esborrany no aporta cap novetat respecte a la jornada continuada com ha afirmat la Consellera d’Educació, Maria José Català, en una carta que acaba d’enviar al professorat. En la carta, la Consellera afirma que la proposta de calendari “arreplega reivindicacions històriques, com la possibilitat d’autoritzar la jornada continuada”. En tot cas, elimina la jornada continuada a juny i setembre i la redueix a una possibilitat.
A més, la Consellera acusa, en l’esmentada carta, als sindicats (sense nomenar-los) d’enviar la carta “exempta de dobles intencions o interpretacions que busquen l’èxit de mobilitzacions o interessos aliens a ambdós”, referint-se als interessos del professorat i de la Conselleria.
En tot cas, hauria de ser el govern valencià qui explicara quines intencions perseguia en donar a conéixer, a través del Vicepresident Císcar, el contingut d’un document que no coneixia ni el professorat ni els sindicats, que no s’ha negociat i que afirma com a novetats aspectes que no ho són, com la jornada continuada i remarcant que el mes de juliol no és festiu per al professorat.
També afirma la Consellera en l’escrit que “els nostres interessos han d’anar dirigits, ni més ni menys, a l’elaboració de les bases oportunes per a propiciar l’èxit, prestigi, i reconeixement del nostre sistema educatiu públic i dels seus principals actors: els docents”.
Dificilment es pot “propiciar èxit, prestigi i reconeixement” al professorat quan portem dos cursos de retallades en educació, d’acomiadaments de docents interins, de retallades salarials, d’acusacions d’absentisme i de no treballar en juliol per part de la pròpia administració que ara afirma que està treballant per la dignificació del professorat.
STEPV entén que aquestes declaracions i cartes només intenten desprestigiar la mobilització i els sindicats i desviar l’atenció de les retallades en educació i en el salari del professorat que començarem a patir precisament aquest mes.
STEPV-Intersindical Valenciana entén que la mobilització ha de continuar i s’ha d’intensificar. Per això convoca la vaga general del 29 de març i per això animem al professorat a fer-la i manifestar així el rebuig a les retallades en educació i a la reforma laboral.