Plantilles docents

Les noves plantilles de primària no responen a criteris pedagògics

L’arranjament escolar, junt amb la retallada de les plantilles de mestres, suposa un nou colp dur a l’educació pública valenciana.

Un moment de la roda de premsa d'aquest matí

dimarts 29 gener 2013 13:42 h

Els sindicats docents de la Mesa Sectorial d’Educació, STEPV,  FE CCOO PV, CSI·F, ANPE i FETE-UGT-PV, han realitzat una roda de premsa aquest matí per valorar la pretensió de la Conselleria d’Educació de retallar les plantilles de primària i per informar de la convocatòria de mobilitzacions per al proper dijous 31 de gener.

Concentracions: el proper dijous 31 de gener, a les 18 h, a Alacant, Castelló i València

Cal recordar que tant el professorat com l’escola pública fa uns quants anys que estem patint retallades socials, de personal i salarials. Des del curs 2010, el sistema educatiu valencià ha suportat una retallada de més de 5.000 llocs de treball, cosa que suposa prop del 10% de la plantilla total del sistema públic. Els objectius previstos són suprimir 5.000 llocs de treball més. De forma que es passaria de 55.000 professors i mestres a 45.000, amb el impacte que això suposarà tant per a l’economia com per a la qualitat de l’ensenyament.

Després de la retallada de professorat de secundària i d’FP dels cursos anteriors i de l’increment de la ràtio, ara la proposta de la Conselleria implicarà la supressió d’almenys 400 mestres, com ha reconegut la mateixa Conselleria. Aquesta retallada augmentarà considerablement per l’aplicació de l’arranjament escolar que vam conéixer ahir per l’augment generalitzat de les ràtios a 30. Per exemple, un centre de 12 unitats perd una unitat de primària. Cal suprimir, per tant, un mestre per l’arranjament. Però, a més, perd un altre mestre de primària per les plantilles. Per tant, desapareixen dos mestres de primària en total, quan amb les plantilles actuals només caldria suprimir-ne un per l’arranjament.

Els sindicats docents insten la Conselleria perquè òbriga un procés real de negociació per adaptar les plantilles a les necessitats dels centres, i que no comporte la supressió de cap lloc de treball.

Recordem, a més, la convocatòria de concentracions del proper dijous 31 de gener, a les 18 h, davant les seus de les direccions territorials d’Alacant i Castelló, i de la Conselleria d’Educació, a València.