Mobilitzacions

Les escoles, en lluita pel manteniment d’unitats i de centres

Fabra menteix en La Sexta sobre el tancament d’escoles

diumenge 13 abril 2014 09:10 h

Quatre columnes formades per diferents escoles afectades per l’arranjament escolar van partir ahir de diferents punts de la ciutat fins confluir en la plaça Manises, davant el Palau de la Generalitat. En arribar s’hi van realitzar diferents tallers reivindicatius per manifestar el compromís amb l’escola pública.

La mobilització continuarà el 10 de maig amb una nova manifestació

Les columnes van partir del Pont de Fusta (Nord), de la Plaça de l’Ajuntament (Sud), del Parterre (Est) i de les Torres de Quart (Oest) a les 17:30h i van confluir passades les 18h en el Palau de la Generalitat on es van relacionar cada una de les escoles assistents. Després es va llegir el manifest de la Plataforma per l’Ensenyament Públic i el manifest de la Plataforma Tots som Cremona, organitzacions convocants, que van donar pas als tallers reivindicatius.
Pel matí es va celebrar una trobada de plataformes comarcals per a planificar la fi de curs i l’inici del curs que ve, que va acordar, entre altres coses, la convocatòria d’una manifestació per al 10 de maig, contra les retallades, la LOMQE i per l’escola pública.

Columna Nord:
nord

Columna Sud:
sud

Columna Est:
est

Columna Oest:
columnaoest

Fabra menteix en La Sexta
Ahir, el programa La Sexta Noche entrevistaven Alberto Fabra, que va afirmar reiteradament que no es tancava cap escola al País Valencià. Això no és cert, perquè el curs que ve desapareixeran almenys dues escoles, el Ciutat d’Oviedo de Torrevella i el Josep Camarena de Gandia. Altres centres tancaran pròximament, com el Ciutat de Cremona d’Alaquàs, perquè els han retallat l’accés des de infantil.
Aquests comentaris i altres del president Fabra li van costar un trending topic a twitter amb el hastag #L6Nmoniato