Plataforma per l’ensenyament públic

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca manifestació contra les revàlides

Nota de premsa de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic del País Valencià

divendres 21 octubre 2016 10:15 h

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, formada per les organitzacions, FAPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, SEPC, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, FEU, Acontracorrent, Associació de Directors de Primària, Associació de Directors de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAPA-Enric Valor, FAPA-Penyagolosa i Valencia Laica, convoca manifestació a Castelló i València, i concentració a Alacant el pròxim 26 d’octubre contra les retallades, les revàlides i la LOMQE.

Amb lemes #SIalaPública, #NOalaLOMCE, #Norevàlides, #RevertirRetallades, #NOal3més2, les entitats que configuren la Plataforma s’uneixen a la jornada de lluita del dia 26 d’octubre fent una crida als centres educatius i a les comunitats educatives per a eixir de nou al carrer i dir no a la LOMQE i les revàlides que minven la igualtat d’oportunitats de l’alumnat.
La Plataforma vol de nou manifestar el seu rebuig a les continues retallades i a la privatització de l’ensenyament universitari amb el 3+2, però sobre tot al sistema d’avaluació de les revàlides imposat per la LOMQE perquè no millora la qualitat dels sistema educatiu, més bé al contrari, fa una criba de l’alumnat i l’aparta del sistema educatiu, sense tenir en compte el context social i econòmic i de l’entorn on s’educa, ni molt menys els recursos de cada centre.
A més, considera que les revàlides no donen solució als problemes diagnosticats, afegint recursos i atenent a les necessitats educatives especials; per tant, no responen a les necessitats reals com és complementar l’avaluació continuada de l’alumnat.
Per aquestes raons, la Plataforma en defensa de l’Ensenyament Públic fa una crida a secundar la manifestació el pròxim 26 d’octubre a les 19 hores en les tres capitals de província.