Drets humans

La Plataforma Desmilitaritzem l’Educació insta a la Conselleria a potenciar l’Educació per la Pau

La Plataforma Desmilitaritzem l’Educacio, que compta amb el suport de més de 50 col·lectius, des d’associacions culturals a sindicats educatius o grups pacifistes i antimilitaristes, ha instat a la Conselleria d’Educació a implementar l’Educació per la Pau en el sistema educatiu.

Concentració de la Plataforma el passat 26 de desembre davant ExpoJove

dimarts 30 gener 2018 09:25 h

En una reunió recent de representants de la Plataforma amb la Cap de Servei d’Innovació Educativa, Mercè Durà, es van traslladar una sèrie d’inquietuds i propostes. En primer lloc, s’ha traslladat la preocupació per l’adoctrinament militarista que l’exèrcit desenrotlla en molts centres educatius. La Plataforma també ha proposat, en l’àmbit curricular dur a terme un nou enfocament dels llibres de text pel que fa al tractament del tema de la guerra i dels exèrcits, per tal que puga ser des d’una òptica crítica; la introducció de la temàtica pacifista, de tallers multidisciplinaris per al professorat i per a l’alumnat, que tinga en compte els criteris antimilitaristes. Igualment, s’ha proposat introduir en els programes de formació de la Conselleria d’Educació activitats per al professorat que tinguen en compte la perspectiva d’Educació per la Pau per a treballar en les aules.

La Plataforma fa una crida a treballar per la pau durant tot el curs escolar

D’altra banda, la Plataforma Desmilitaritzem l’Educació, davant el Dia Escolar de la No-violència i la Pau que es commemora el 30 de gener, vol posar en valor les activitats que es realitzen als centres educatius relacionades amb el foment dels valors com el respecte, la solidaritat i la cooperació entre les persones i els diferents pobles del món, seguir explorant altres vies a l’hora de la resolució dels conflictes, què cal defensar i com cal defensar-ho, així com el rebuig a les diferents formes de violència, els quals atempten contra els drets fonamentals de les persones. A més d’animar a la comunitat educativa a participar en aquest Dia Escolar de la No-violència i la Pau, fem una crida a la necessitat de treballar durant el curs en els nostres centres i en les aules aquest temes transversals, tan necessaris en aquests moments en què la problemàtica de les persones refugiades és més viva que mai, on cal un esforç solidari i una observació crítica de les causes que generen els conflictes armats i de les seues nefastes conseqüències sobre la població civil.

educació per la pau