Formació de persones adultes

La Mesa dels Agents socials insta a Conselleria a ajornar la negociació de la nova llei

La Mesa demana poder conéixer i discutir l’esborrany fins a desembre, com a mínim.

dijous 28 juny 2012 18:46 h

La Mesa dels Agents Socials per la Formació de Persones Adultes, (integrada per la Federació d’Associacions d’Alumnes de centres d’EPA, TAREPA -Taller de Renovació Pedagògica d’EPA-, Col·lectiu de Mestres Municipals, STEPV, FE CCOO PV i FETE-UGT PV) ha reunit aquest matí a Xàtiva més de 30 representants de centres de FPA d’arreu del País Valencià. La Mesa, davant la pròxima negociació de la nova llei de FPA en la Mesa Sectorial d’Educació la setmana que ve, ha acordat el següent:

No es pot negociar en una mesa tècnica i sectorial una llei tan important que afecta al conjunt de la ciutadania

1.- Instar a la Conselleria d’Educació a ajornar la negociació a partir del curs que ve, per a garantir un procés de negociació en condicions, amb la participació del professorat, l’alumnat, els centres de FPA, etc
2.- L’esborrany de la llei, que encara desconeixem, ha d’arribar abans de la negociació, als centres d’FPA perquè es puga discutir i es puguen fer les aportacions i esmenes corresponents. Conselleria ha d’obrir un període suficientment ampli perquè els centres puguen fer arribar aquestes aportacions, en la línia d’allò que orienta la Unió Europea. Com a mínim fins al mes de desembre.
3.- En eixe sentit, la Mesa dels Agents Socials per la FPA ha acordat tornar-se a reunir a setembre per tal de posar en comú aquells aspectes que contempla l’actual llei del 95 -que no s’ha desplegat totalment- que es consideren irrenunciables i que hauria de continuar contemplant la nova llei que com a mínim ha de respondre als criteris que tant la UNESCO -CONFITEA VI, 2009- com les orientacions de la Unió Europea indiquen i recull el Programa d’Acció per a l’aprenentatge permanent “Nuevas oportunidades para aprender”.
La Mesa dels Agents Socials per l’FPA vol recordar que el procés que va donar lloc a l’actual llei d’FPA de 1995 va ser exemplar, tant en l’ampla participació social (sindicats, associacions d’alumnes, professorat, entitats socials, associacions culturals, partits polítics, etc) com en el procés de negociació que va durar més d’un any.
Per tot això, no es pot negociar en una mesa tècnica i sectorial una llei tan important que afecta al conjunt de la ciutadania valenciana. Per tant, volem que siga debatuda, negociada i consensuada amplament perquè responga als desitjos i necessitats de la ciutadania valenciana, a qui veritablement va adreçada.