Eleccions sindicals

La Conselleria també obstaculitza el vot del professorat en les eleccions sindicals

Aquest matí ha tingut lloc la mesa tècnica per parlar de les instruccions que regularan les eleccions sindicals del 4 de desembre

dijous 30 octubre 2014 17:26 h

No només no hi haurà mesa per centre en les pròximes eleccions sindicals del 4 de desembre, com defensàvem STEPV i ANPE i com sí que va ser possible en 2010, sinó tampoc hi haurà una regulació del temps per anar a votar si la Conselleria no canvia d’opinió demà en la Mesa Sectorial.. Així, Conselleria farà recaure sobre els equips directius la decisió de com distribuir el temps necessari per a desplaçar-se a votar (en alguns casos, més de 30 quilòmetres) dintre de la jornada laboral (com estableix la normativa vigent), provocant un caos organitzatiu i en clara oposició a les disposicions que des de la mateixa conselleria s’han promulgat en els set processos electorals celebrats de de 1987.

Considerem escandalós que no es respecten els mateixos criteris que en 2006 i les eleccions de 2002, 1998, 1994, 1990 i 1987

D’eixe tema s’ha parlat aquest matí en la Mesa Tècnica on s’han discutit les instruccions que regularan el procés electoral, un mes més tard del que és habitual. El punt conflictiu ha estat els permisos del professorat per anar a votar. La llei preveu que la votació es realitze dintre de la jornada laboral i, fins ara, sempre s’havia concedit en tots els processos electorals anteriors dues hores en infantil i primària (que s’agrupaven per la vesprada per unificar el mateix criteri en tots els centres) i tres hores en els centres de secundària o de més d’un torn al professorat que per exercir el seu dret al vot s’hagueren de desplaçar a un altre centre. Excepte en 2010, en què tots els centres educatius de més de 6 unitats tenien mesa electoral i no calia desplaçar-se.

Ara, la Conselleria ha decidit que el professorat que s’haja de desplaçar a votar “disposarà de permís retribuït pel temps imprescindible (..). Aquest permís es determinarà per la direcció del centre, atenent les necessitats d’organització de les activitats escolars”. Tenint en compte que la immensa majoria de les meses electorials estan en instituts, els correspon als centres d’infantil i primària desplaçar-se i dependrà de la direcció de cada centre que autoritzarà en quin moment poden fer-ho dintre de la jornada laboral. També suposa que les direccions dels centres hauran de decidir que l’alumnat es quede sense una part important del professorat que s’haja de desplaçar, en alguns casos més de 30 quilòmetres, augmentant el risc de desatenció.

Això significa limitar encara més el dret a l’exercici del vot del professorat i comporta descarregar en la direcció del centre la responsabilitat de decidir en quin moment autoritza a cada docent anar a votar, a més de complicar la vida als equips directius.
STEPV i ANPE denunciem la presa de posició de l’administració en les tesis dels sindicats que estan obstaculitzant aquest dret, especialment CCOO, en contra de la majoria sindical que representa STEPV i ANPE en la Mesa Sectorial (55% de representació). CSIF ha mantingut una postura ambigua que beneficia les tesis de l’administració i UGT s’ha abstés de decantar-se per un model o altre (determinar i regular el temps de votació de manera unificada per a tots els centres o deixar-lo en un ambigu “temps indispensable”).
Considerem escandalós que no es respecten els mateixos criteris que en 2006 -i les eleccions anteriors de 2002, 1998, 1994, 1990 i 1987- tenint en compte, a més, que l’ordre que regulava el temps disponible per a votar encara està en vigor i unes instruccions no poden anar en contra d’una normativa de rang superior.

STEPV i ANPE continuarem defensant demà que els centres tinguen regulat el temps per a votar en una única norma que unifique tots els centres i descarrega d’aquesta responsabilitat els equips directius, perquè el professorat puga votar i, en eixe sentit, anima a tot el professorat a exercir el seu dret al vot, siga quina siga la fòrmula final.

En aquest context de retallades i atacs a les condicions laborals del professorat i a l’escola pública no podem permetre’ns el luxe de reduir el suport del professorat als sindicats i eixir debilitats en les eleccions sindicals sinó que cal fomentar al màxim la participació.

eleccions sindicals