Meses de negociació

La Conselleria rectifica i no tracta en Mesa Sectorial les plantilles i currículum de secundària

La Conselleria convocarà noves reunions per a tractar els esborranys. També constituirà la nova Mesa Sectorial com exigia STEPV.

dimecres 25 març 2015 16:37 h

Després que STEPV demanara en diverses ocasions, també per escrit, la constitució de la nova Mesa Sectorial fruit de les eleccions sindicals, aquest matí en la Mesa Sectorial prevista per a abordar les plantilles i el currículum de secundària, el Director General de Personal ha anunciat que es convocarà aquest divendres una reunió per a constituir-la. A més, també ha anunciat que els esborranys de plantilles i currículum de secundària, batxillerat i FP no es tractaria en la Mesa Sectorial d’avui sinó que s’abordaria en grup de treball durant aquest matí. I divendres convocaran una nova Mesa Tècnica, després de la constitució de la nova Mesa Sectorial, i dimarts que ve la Sectorial.

STEPV ha rebutjat aquesta normativa d’aplicació de la LOMQE i treballa per minimitzar-ne els danys que causarà

STEPV va proposar un calendari de negociació del currículum i les plantilles que passava necessàriament per la constitució, prèviament, de la nova Mesa Sectorial. Finalment, la Conselleria ha atés aquesta petició quan fa, pràcticament, quatre mesos de la celebració de les eleccions sindicals el passat 4 de desembre.

Recordem que en la nova Mesa Sectorial STEPV tindrà la majoria absoluta i només estarà formada per STEPV, CCOO i UGT. ANPE i CSIF no formaran part d’aquesta nova Mesa perquè no han assolit el 10% de representació exigit en les eleccions sindicals. Tampoc hauria d’estar UGT, que només té el 7%, però hi estarà per ser sindicat majoritari a nivell estatal.

Quant al grup de treball, la Conselleria ha explicat la proposta tant de currículum com de plantilles. En resum, es tracta de l’aplicació de la LOMQE, amb l’horari lectiu a 20h en lloc de a 18h, i amb l’adequació de la càrrega lectiva de les matèries a les revàlides de 4t ESO i 2n de Batxillerat.

STEPV ha rebutjat aquest plantejament d’adequació a la LOMQE i ha fet propostes per tal de minimitzar els danys que la nova llei i aquesta normativa d’aplicació causaran en el sistema educatiu, i en concret en secundària, batxillerat i FP, com ja va fer en la negociació del currículum de primària.

D’aquesta manera, el Sindicat ha reivindicat un currículum i una organització de les matèries més equilibrat, l’eliminació de l’assignatura de religió del currículum, l’eliminació dels itineraris en 4t d’ESO i l’eliminació de les revàlides.

Quant a les plantilles, ha reclamat el càlcul del professorat necessari sobre 18 hores lectives i no sobre 20h, l’increment de desdoblaments, l’augment horari per als equips directius, el manteniment de 3 hores per als caps de departament, la reducció de les ràtios d’alumnat, la concessió de reduccions horàries als diferents coordinadors sobre l’horari lectiu i no sobre el complementari, la creació de la coordinació de prevenció de riscos laborals i també d’igualtat, etc.