Plantilles docents

La Conselleria garanteix que tot el professorat provisional obtinga destí definitiu

Quant a l’oferta d’ocupació pública definitiva, queda pendent per a una reunió la setmana que ve

dilluns 15 febrer 2016 18:59 h

El Conseller d’Educació, Vicent Marzà, ja ha avançat aquest matí que s’ofertaran totes les places necessàries en el concurs de trasllats perquè el professorat provisional o en expectativa de destí puga obtindre plaça definitiva. Aquesta vesprada, en una reunió informativa amb els sindicats, la Conselleria d’Educació ha confirmat amb dades aquesta afirmació.

Recordem que hi ha més de1500 docents en aquesta situació des de fa molts cursos (alguns des de 2005) en la majoria dels casos, la qual cosa els impedeix acumular punts d’antiguitat en el centre perquè no tenen un destí definitiu, ni tampoc participar en el procediment de comissió de serveis, pel mateix motiu, entre altres aspectes.
També obtindrà un destí definitiu gairebé tot el professorat en pràctiques (els qui han aprovat les oposicions en 2015), excepte el professorat de l’especialitat d’Alemany d’EOI (5 docents) i 18 d’Anglés d’EOI,  perquè primer han de regular els aularis.
Tampoc s’ofertaran places en els Serveis Psicopedagògics Escolars. Tampoc de secundària en els centres de Formació de Persones Adultes. L’argument és que s’està treballant per a regularitzar les plantilles en aquests tipus de centre.
S’ofertaran 1887 places de tots els cossos de secundària, excepte de conservatoris superiors de música i arts escèniques i d’art i disseny. La Conselleria ofertarà, per tant, el màxim nombre de vacants possibles, tal i com ha reivindicat històricament STEPV.
Hi ha algunes especialitats, com Construccions Civils i Edificació, amb docents en expectativa que estan impartint docència en altres especialitats perquè no hi ha suficients vacants en el sistema per absorbir-los. La Conselleria ha decidit ofertar-los un destí definitius encara que continuen impartint docència en altres especialitats, però podran tindre els beneficis de participar en futures convocatòries des d’una plaça definitiva o en les comissions de serveis, com hem apuntat anteriorment.
STEPV ha valorat positivament aquesta oferta de vacants per al concurs proposada per la Conselleria d’Educació, i ha instat a la Conselleria a negociar el més prompte possible les noves plantilles que necessita el sistema educatiu per recuperar i ampliar la plantilla i, per tant, l’oferta de places en el concurs de trasllats.
En aquesta reunió també s’hauria d’haver tractat l’oferta pública d’ocupació definitiva, que ja es va ajornar la setmana passada, però l’administració ha ajornat la reunió per a la setmana que ve, ja que encara no tenen tancada la proposta definitiva.
Enllacem les dades facilitades per la Conselleria sobre les vacants per especialitat que es publicaran demà com a vacants provisionals centre a centre. Les del cos de mestres ja es van publicar la setmana passada:

- Dades vacants concurs trasllats secundària

Rosa Maria Paya Climent

15 febrer 2016 / 19:37 h

Estic molt contenta de veure que per fi se’ns comença a aclarir la situació als provisionals.  Com diuen al meu poble, porte des del 2009 “pegant bacs”...Cada curs, IES nou, companys nous, alumnes nous, conserges nous.  Quan ets jove, no està malament anar coneixent nova gent , però arriba un moment que desequilibra molt. I, sobretot, al juliol, quan et diuen el destí del següent curs, passes una tensió de por!!!!
Gràcies a Stepv, a Marzà i als companys de l’Associació de Professors Provisionals de la Comunitat Valenciana

gràcies!!!!!

Rosa Payà

Loles Terol Trenzano

16 febrer 2016 / 13:45 h

Jo també estic molt satisfeta per les noves mesures que està prenent el nou govern. De tota manera continuem observant incongruències com l’anunci que es va a deixar un nombre ridícul de professors i professores d’alemany sense destí definitiu que està patint una eterna provisionalitat des de l’any 2006.  Em sembla una injustícia que s’ha de resoldre. Els llocs de treball existeixen. És inacceptable.

Marc Candela Ruiz

17 febrer 2016 / 12:37 h

Hem traslladat a la Direcció General de Personal l’informe que va fer el professorat afectat perquè ho tinguen en compte. Continuarem insistint els pròxims dies.
Gràcies

Loles Terol Trenzano

18 febrer 2016 / 11:36 h

M’alegre molt. Gràcies per la vostra col.laboració. Esperem que este govern demostre més humanitat. Estan jugant amb la vida de les persones i de les seues families.