Meses de negociació

La Conselleria estudiarà les propostes sindicals que milloren el decret de sexennis

També s’ha tractat l’ordre d’avaluació d’ESO, Batxillerat i FPA i el ROF de les escoles oficials d’idiomes

dijous 19 gener 2017 14:41 h

La Mesa Sectorial ha tractat el nou decret de sexennis per incorporar el professorat interí al dret de percebre aquest complement de formació, gràcies a la sentència guanyada per STEPV en el mes de gener de 2016.

STEPV ha proposat acurtar el calendari de pagaments de manera que en 2018 s’abonen tots els sexennis acumulats i no fins 2020 com proposa l’administració (recordem que per a 2017 està pressupostat només l’abonament del primer sexenni). El Sindicat també ha sol•licitat que es reconeguen a efectes administratius tots els sexennis simultàniament d’aquell professorat que en tinga acumulats diversos i que complisca els requisits.
Segons la proposta de Conselleria el professorat amb més d’un sexenni acumulats ha d’esperar al reconeixement del primer, fer 100 crèdits de formació i sol·licitar el segon sexenni, i així successivament. Per tant, la proposta de STEPV és simplificar el reconeixement a qui ja tinga acumulats diversos sexennis.
STEPV també ha proposat que el professorat aturat que tinga acumulats sexennis puga reclamar-los i que també els siguen abonats.
La Conselleria s’ha mostrat disposada a estudiar les propostes plantejades pels sindicats i donarà una resposta el més prompte possible.
Quant a l’avaluació d’ESO, Batxillerat i FPA, el Sindicat ha demanat, entre altres qüestions, que s’inste al Ministeri d’Educació a solucionar la problemàtica de Tecnologia Industrial, matèria que queda fora de les proves d’accés a la universitat, ja que no és una assignatura troncal.
Pel que fa al ROF (Reglament Orgànic i Funcional) de les EOI, el Sindicat considera positiu que es publique aquest decret, ja que fins ara s’ha aplicat de manera subsidiària el ROF dels IES, que no contempla l’especificitat d’aquestos centres. En la Mesa, STEPV ha recollit esmenes de l’afiliació i dels centres i fet una bateria de propostes de millora del document, com ara garantir una reducció d’horari lectiu a les coordinacions, la dotació de personal de biblioteconomia i documentació per assistir en la gestió de la Mediateca, dotar a les Seccions (denominació que substituirà als aularis actuals) d’un membre d’equip directiu per coordinar-ne l’organització i poder atendre qualsevol incidència que s’hi puga produir, garantir el vot per correu a l’alumnat, entre d’altres. Una volta enllestit el decret, es negociarà l’ordre amb les instruccions d’inici de curs, on STEPV continuarà insistint en la rebaixa de les ràtios i de la càrrega lectiva del professorat.