Llibertat d’expressió

La Conselleria d’Educació impedeix a dos directors participar a un debat televisiu

Quasi una setmana després de presentar “Tot de Nou”, l’especial de Televisió Valenciana on s’explicava la nova programació de la cadena pública autonòmica i les intencions renovadores per aconseguir una televisió més transparent, participativa i plural, s’ha produït un fet ben significatiu.

dimarts 15 octubre 2013 16:57 h

Un dels temes a tractar de dimarts 15 d’octubre a la tertúlia del matinal “De nou”, presentat per la periodista Victòria Maso, era abordar el resultat de l’Informe Pisa d’Adults, que avalua el rendiment acadèmic dels estudiants i el duu a terme l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), així com l’aplicació de la LOMCE al País Valencià.

L’equip del programa de televisió es va posar en contacte amb dos directors d’escoles públiques i en valencià

L'equip del programa de televisió es va posar en contacte amb dos directors d'escoles públiques i en valencià per tal que participaren al debat. Tots dos directors, van demanar permís a la inspecció educativa la setmana passada i no van obtenir cap contestació fins ahir, quan els van dir que calia que s'adreçaren directament a la Direcció General de Centres i Personal Docent, comandada per Santiago Martí Alepuz.
A Laura Font, directora del CEIP Malva-rosa de València li van dir telefònicament que no li donaven el permís per defecte de forma, perquè havia marcat la casella de "formació": "El que passa és que no hi ha cap casella on s'especifique que es demane permís per anar a un programa de televisió"; ha aclarit Font. Pel que fa a Jaume Fullana, director del CEIP Gabriel Miró de Calp, ha rebut per resposta el silenci administratiu. Aquesta situació podria provocar que expedientaren els dos directors i van decidir no participar-hi en un debat televisió on anaven a exposar els seus postulats sobre els resultats de l'Informe Pisa i de la LOMCE des d'una visió de l'ensenyament públic, de qualitat i en valencià.
Tant Laura Font com Jaume Fullana són dos docents amb una llarga trajectòria al món educatiu valencià. Font és presidenta de la CAPPEPV, la Coordinadora d'Escola Valenciana a València ciutat, presidenta de la Fundació Sambori i forma part de la Comissió d'Educació d'Escola Valenciana. Jaume Fullana és president de la CAPPEV, la coordinadora de l'entitat cívica a la Marina Alta. Fullana és precursor d'Enxarxa't, la Xarxa de Centres de Qualitat que forma part de l'entitat cívica. A més, coordina la Comissió d'Educació d'Escola Valenciana i forma part de la Unitat per a l'Educació Multilingüe de la Universitat d'Alacant. Tots dos són professionals constatats per a parlar sobre temes educatius des d'una visió de l'ensenyament valencià que duu a terme programes òptims des de l'escola pública.
"És un sense sentit que mentre la Conselleria d'Educació concedix permisos a diari per infinits motius menors, a nosaltres ens denegue participar durant una hora en un debat sobre qualitat educativa a la televisió pública valenciana", ha destacat el portaveu d'Educació de l'entitat, Jaume Fullana. Des d'Escola Valenciana s'ha afegit que "impedir participar en debats sobre el futur de l'educació valenciana va contra del treball per millora del nostremodel educatiu i denota una manca d'educació democràtica i de voluntat al diàleg".
L'Associació Valenciana de Directors d'Infantil i Primària, així com la Federació d'Ensenyament de CC.OO PV, STEPV, FETE-UGTPV i FAPA-València donen suport als directors i membres d'Escola Valenciana que han estat censurats per l'administració educativa, que ha impedit que expressaren una visió professional sobre la LOMCE i l'Informe Pisa d'Adults en un mitjà de comunicació que hauria de ser de totes i tots els valencians.

censura