Meses de negociació

Informació de la Mesa Sectorial sobre unitats UET/HDIA i funcionariat en pràctiques

STEPV aconsegueix que les funcionàries en situació de maternitat puguen acurtar les pràctiques a un trimestre

dijous 20 setembre 2018 15:33 h

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Sectorial en què s’han negociat les instruccions que regulen el funcionament de les Unitats Educatives Terapèutiques i Hospitals de Dia (UET/HDIA), creades en caràcter experimental des del curs passat, i la regulació de la fase de pràctiques del professorat que ha obtingut plaça en les oposicions al cos de mestres.

STEPV protesta per la manca de planificació quant a les places en els CEFIRE per al funcionariat en pràctiques

Quant a les unitats UET/HDIA, concretament van ser tres les unitats (una per cada Direcció Territorial) creades el curs passat i enguany s’afig el funcionament d’una UET/HDIA més (a la localitat d’Elx). L’administració ha reconegut problemes en la posada en marxa d’aquestes unitats per no tindre els espais i infraestructures adequades, fins arribar a prendre decisions com el canvi d’ubicació, com ha estat el cas de UET/HDIA d’Alcoi. També se’ns ha confirmat que fins que cada unitat no tinga les condicions adequades, en les quals estan actualment treballant, no entraran en funcionament. I s’atendrà a l’alumnat en el seu centre ordinari de referència amb el professorat i personal sanitari assignat a la unitat corresponent de la que depén.
Quant a la regulació de la fase de pràctiques, STEPV ha demanat millorar la important novetat que s’ha introduït, a petició del Sindicat, respecte al període de pràctiques per a les dones en situació de maternitat. En la redacció inicial, la Conselleria plantejava una durada d’almenys un trimestre continu durant el període lectiu, cosa que ja suposa una millora respecte que teníem fins ara (sis mesos fins el 15 de març). El sindicat ha proposat eliminar la restricció que siga continu, ja que el RD 276/2007 no ho especifica i, a més, exigir eixa continuïtat pot significar que dones que tenen a les seues criatures en una data que encavalca 2 trimestres puguen no complir el requisit. Així, mateix, i tal com estipula l’article 14.7 de la Llei d’Igualtat, la situació d’embaràs ha d’estar protegida i STEPV ha sol·licitat que es tinga en consideració també a aquelles dones de baixa per risc en l’embaràs. En aquesta mateixa línia, també hem proposat que les persones que sofrisquen un accident laboral puguen realitzar les pràctiques en almenys un trimestre i no sis mesos.
STEPV també ha demanat que es modifique la normativa per tal que el funcionariat en pràctiques puga continuar cobrant els triennis i sexennis, si en té, per tal d’acabar amb el greuge comparatiu d’aquest col·lectiu respecte de la resta de funcionariat.
El Sindicat ha preguntat pel motiu pel qual el funcionariat en pràctiques no té opció a seleccionar el CEFIRE que li interesse per a realitzar el curs de pràctiques perquè hi ha 3000 mestres en pràctiques que seran redistribuïts en els CEFIRES per evitar que es col•lapsen. STEPV ha criticat durament la manca de planificació de la Conselleria que no ha previst aquesta circumstància i no ha reforçat els centres de formació del professorat per absorbir aquestes 3000 persones, que sí o sí, han de fer el curs de formació exigit per superar la fase de pràctiques. La Conselleria sap des de juliol de 2017, és a dir, fa més d’un any, que es produiria aquesta situació. I per a 2019, si no canvia el criteri, hi haurà 5.000 docents en pràctiques de secundària que es trobaran amb la mateixa problemàtica si Conselleria no planifica correctament aquesta situació.
En el torn obert de paraules, STEPV ha preguntat per la solució a la situació del professorat interí i en pràctiques donat d’alta el 3 de setembre i no des del dia 1. La Conselleria ha informat que encara estan pendents de la resposta d’hisenda i que esperen tindre-la el més aviat possible per poder informar els sindicats.
El Sindicat també ha preguntat per l’informe jurídic que està preparant la Conselleria sobre els impagaments del complement de mestres d’ESO a les persones que han canviat de centre. La resposta ha estat que estan elaborant-lo encara i que estan ara mateixa estudiant la situació del professorat que treballa en centres de formació de persones adultes.
Igualment, STEPV ha denunciat que l’oferta de formació curs direcció ha estat totalment insuficient, perquè molta gent s’ha quedat exclosa. La Conselleria ha informat que, efectivament, de les 900 sol•licituds a aquests cursos només han pogut acceptar 300, ja que no tenen més places per cobrir tota la demanda. STEPV ha exigit una nova convocatòria per a corregir aquesta situació al llarg d’aquest curs, ja que en cas contrari professorat interessat en participar al proper concurs de mèrits direcció no complirà amb el requisit de tindre la formació necessària al respecte. Cal tindre en compte que és el primer any en que entra en vigor tindre aquest requisit previ al concurs de mèrits, tal i com està arreplegat a la Disposició transitòria primera de la LOMQE una vegada finalitzat el termini transitori.

Rocio Barrera Soto

22 setembre 2018 / 23:22 h

M’agrada la proposta per a que les dones embarassades puguen reduir el seu temps de pràctiques. Però volgués que defensareu aquesta proposta, també, per a les persones que patim una malaltia crònica. Confie en que ho estudiareu, encara que no sé si arribariem a temps per a aquest any.
Gràcies.