Meses de negociació

STEPV trasllada a Conselleria la preocupació per les supressions d’unitats en l’arranjament escolar

La Conselleria ha acceptat la proposta del Sindicat d’ampliar el termini per a presentar al·legacions fins el 9 de maig. També s’hi han tractat la catalogació dels SPEs, la disminució de ràtios d’infantil en algunes localitats o les avaluacions de diagnòstic.

Activitat de l'alumnat en un CRA

dijous 27 abril 2017 17:06 h

La Conselleria ha retirat la proposta d’ordre d’avaluació d’alumnat amb necessitats especials de suport educatiu perquè ho integrarà en el decret d’inclusió educativa que està preparant i que es negociarà pròximament.

STEPV ha reclamat tractar millorar el decret que regula els SPE abans o en paral·lel a la catalogació dels centres

Quant a la modificació del currículum d’educació primària, la Conselleria donarà més autonomia als centres per a determinar, dins d’uns límits, la càrrega horària de les matèries. Recupera els equips de cicle que elimina la LOMQE i elimina l’assignatura de Cultura Valenciana que només tenia 1 hora en 5è de Primària.

STEPV ha valorat positivament aquestes modificacions perquè comparteix el criteri d’autonomia dels centres alhora de configurar els horaris i distribuir la càrrega lectiva d’acord amb les necessitats del seu alumnat.

Quant a la catalogació dels SPE, el Sindicat ha reclamat tractar en primer lloc el model d’SPE (Serveis Psicopedagògics Escolars) i millorar el decret que regula aquest servei abans o en paral·lel a la catalogació dels centres i dels llocs de treball. A més, ha demanat informació concreta dels criteris que s’han fet servir per a elevar aquesta proposta, com per exemple, nombre i tipologia de centres que atén cada un dels SPE (CEIP, IES, EE, centres públics i concertats, etc.), personal provisional i definitiu, etc.,  per a poder fer una anàlisi amb fonament de la proposta plantejada per la Conselleria. També ha traslladat les propostes que els SPE han fet arribar al Sindicat.

Quant a la disminució de ràtios en infantil, STEPV ha reivindicat que la reducció de ràtio en tres anys es generalitze a tots els municipis i no únicament en els que apareixen en l’annex de l’ordre. El Sindicat reconeix que és un primer pas en l’aprofundiment de la reducció de les ràtios però que és insuficient per a assolir els nivells de qualitat que aquesta etapa (i el conjunt del sistema educatiu) requereix.

Finalment, el Sindicat ha demanat la retirada de la resolució que regula les proves diagnòstiques de final d’etapa de l’educació primària i l’educació secundària obligatòria perquè responen a un model d’avaluació del rendiment de l’alumnat imposat per la LOMQE que STEPV no comparteix. Valorem positivament l’esforç de la Conselleria per convertir-les en avaluacions mostrals i no censals però no compartim l’avaluació de les competències clau amb proves externes i desvinculades del context del centre. Per al Sindicat l’avaluació de l’alumnat ha de ser sobre el seu procés d’aprenentatge i no només del resultat. I a més, s’ha de fer tenint en compte el seu context concret.

En el torn obert de paraules, el Sindicat ha plantejat la seua preocupació per les supressions d’unitats públiques en la proposta provisional de l’arranjament escolar, especialment en les zones rurals en què es retallen moltes unitat i, fins i tot, hi ha centres que cessaran la seua activitat el curs que ve. El Sindicat també ha criticat el poc temps donat per l’administració perquè els consell escolars presenten al·legacions i ha demanat l’ampliació d’aquest termini. La Conselleria ha acceptat ampliar-lo fins al 9 de maig. Recordem als centres afectats que poden presentar les seues al·legacions al sindicat (.(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic)) per a defensar-les en les direccions territorials i davant la Conselleria d’Educació.