Eleccions sindicals

Finalment només hi haurà 315 meses electorals, 28 menys que en 2006 i 1061 menys que en 2010

Les meses coordinadores han acceptat algunes propostes de STEPV de meses electorals, la qual cosa ha evitat que la reducció fóra major

dilluns 27 octubre 2014 13:59 h

Les tres meses coordinadores han acordat ja la distribució de les meses electorals en els centres docents per a les eleccions sindicals del 4 de desembre. En total n’hi haurà 315,  que representa una reducció de 28 meses respecte a les eleccions de 2006, les últimes en què la distribució de les meses no va ser per centre, com en 2010. Si ho comparem amb 2010, la reducció és molt més acusada.

STEPV anima tot el professorat a votar en les eleccions sindicals del pròxim 4 de desembre

Aquesta reducció es deu a la negativa de CCOO, CSIF i UGT de pactar la distribució de mesa per centre, acord que només va ser possible entre STEPV i ANPE, a diferència de fa quatre anys. Les meses electorals finalment no han acceptat aquest model per l’oposició de la resta de sindicats, de manera que hi ha menys meses electorals que fa quatre anys.
En aquest quadre es pot comprovar la diferència entre les eleccions de 2006, 2010 i 2014:

Meses electorals 2006 2010 2014 Diferència 2006-14 Diferència 2010-14
Alacant 106 504 125 +19 -379
Castelló 46 200 48 +2 -152
València 191 672 142 -49 -530
Total 343 1376 315 -28 -1061

A Alacant i Castelló hi ha un increment de meses respecte de 2006, 19 i 2 més respectivament. Aquest augment no ha compensat la pèrdua de meses electorals de València, on n’hi ha una reducció important, 49 menys. Per tant, el saldo final és que hi ha 28 meses menys que en 2006. Així i tot, encara hi hauria moltes menys meses si no hagués estat per l’esforç que ha fet STEPV per incrementar al màxim possible el nombre de meses electorals per acostar-les al professorat i fomentar, així, la participació. Les meses coordinadores, han acceptat moltes propostes del Sindicat a l’hora de distribuir les meses electorals.
Si comparem les meses de 2010, que van comptar amb el model de mesa per centre, amb les del 2014, la diferència és molt més escandalosa: en total 1.061 meses menys.
Ara, algun sindicat no signant de l’acord ha amenaçat que si les meses electorals coordinadores hagueren acceptat l’acord d’ANPE i STEPV s’hauria pogut impugnar el procés electoral i, possiblement, ajornat o, fins i tot, repetit el procés.
Per a STEPV aquesta actitud no ajuda a realitzar un procés electoral amb normalitat, transparent, participatiu i democràtic, sinó que només contribueix a enrarir-lo i a fomentar el desànim entre el professorat per a participar en les eleccions sindicals del pròxim 4 de desembre. Un procés importantíssim per tal que els sindicats educatius isquen reforçats amb el màxim suport del professorat i, d’aquesta manera, llançar un missatge rotund a la Conselleria d’Educació i al govern valencià que les seues polítiques de retallades i d’aplicació de la LOMQE no compta amb el suport majoritari dels docents.
És per això que STEPV ha decidit no recórrer la decisió de les meses electorals coordinadores de no acceptar l’acord d’ANPE i STEPV. Per responsabilitat i per no paralitzar o retardar el procés electoral. STEPV vol que les eleccions se celebren amb la màxima normalitat possible, però també, amb la màxima participació possible
El que encara ens continuem preguntant és: per què fa quatre anys sí que va ser possible un acord de tots els sindicats sobre una mesa per centre i enguany no? Qui té por a la participació del professorat en aquestes eleccions?

Mª Josefa Guerrero Martinez

27 octubre 2014 / 19:26 h

On estàn les taules a La Costera?