Es negocien els criteris d’avaluació, promoció i titulació del present curs

STEPV ha defensat que els àmbits en 1r d’ESO per al curs que ve siguen voluntaris i no novament obligatoris com proposa la Conselleria. També s’ha informat del procés de vacunació en educació

dijous 04 març 2021 16:49 h

Aquest matí s’ha negociat la normativa sobre l’adaptació del currículum, les programacions didàctiques, i els criteris d’avaluació, promoció i titulació durant el curs 2020-2021 davant la situació ocasionada per la COVID-19. És una normativa continuïsta de la que es va aplicar per a tancar el curs passat, ja que encara els centres educatius estan treballant amb unes particularitats molt diferents a l’anhelada normalitat per culpa de la pandèmia de la COVD-19.

Les principals esmenes que ha presentat el Sindicat tenen a veure amb la proposta de continuïtat obligatòria de l’ensenyament per àmbits en 1r d’ESO en tots els instituts del País Valencià com s’està duent a terme aquest curs. Enguany s’ha imposat aquesta manera de treballar per l’impacte que podia tindre l’entrada d’alumnat de primària als instituts aquest curs després de sis mesos sense classe, però per al curs que ve aquesta justificació no té sentit perquè enguany l’alumnat ha recuperat la presencialitat en el conjunt de l’ensenyament. Malgrat això, la Conselleria manté la proposta perquè el curs que ve també s’organitze per àmbits. El Sindicat ha proposat que els claustres i els consells escolars acorden o no aquesta organització en funció també d’una avaluació de com s’ha dut a terme aquest curs perquè considerem que una mesura pedagògica d’aquest calat no es pot imposar si el claustre no hi està d’acord.
El treball per àmbits comporta que el professorat d’una matèria imparteix altres matèries, més o menys afins, per àmbits de coneixement (cientifico-tècnic i humanístic). Això requereix de molta formació i d’un treball intens i molt coordinat amb els departaments docents afectats que no es pot improvisar. Per tant, imposar aquesta metodologia no és la millor manera de fer que s’implante amb èxit.
El que sí que ha resultat una mesura important per tal de millorar la qualitat de l’atenció d’aquest alumnat de 1r d’ESO (i en general de tot l’alumnat) ha estat la reducció de la ràtio a 20 alumnes, aspecte en el qual STEPV ha insistit que s’ha de consolidar en el sistema educatiu.
D’altra banda, el Sindicat ha trobat a faltar en aquesta normativa els ensenyaments artístics superiors que no estan contemplats i que des d’aquest curs depenen de la Conselleria d’Universitats. Igualment, el Sindicat ha proposat esmenes que milloren la redacció del text i aclareixen algunes qüestions sobre l’avaluació i la titulació de l’alumnat aquest curs.
En el torn obert, la Conselleria ha informat sobre el procés de vacunació del professorat. En concret:
En concret:
1.- Es realitzarà en una setmana lectiva de 15h a 20h. Es pretén que es vacunen unes 100000 persones entre docents i no docent. S’està treballant l’organització amb Sanitat, que és la que ha de determinar els llocs de vacunació i quan s’iniciaran.
2.- La Conselleria d’Educació s’encarrega de l’organització en els centres educatius i les qüestions sanitàries depenen de la Conselleria de Sanitat. Per tant, no saben encara què passarà amb les persones majors de 55 anys o amb personal amb malalties prèvies.
3.- La Conselleria prepara els llistats de les persones que s’han de vacunar i, quan hagen d’acudir a rebre la vacuna que informe al personal sanitari si té alguna malaltia prèvia o altra situació particular, a no ser que es donen instruccions prèvies que ho aclarisquen.
4.- Durant la setmana de la vacunació s’organitzaran grups per cada centre educatiu i que aniran a vacunar-se el dia i l’hora que se’ls indique.
4.- Està previst també subministrar la segona dosi. Entre 10 i 12 setmanes després. Ja informaran de com es realitzarà.
5.- La vacunació és voluntària. Tot el món dels llistats seran cridats a ser vacunats i ja cadascú decidirà si es vacuna o no.
6.- Els SPES també entren. Les direccions també han enviat els llistats del seu personal per ser vacunats.
7.- Creuaran dades perquè els treballadors i treballadores docents i no docents que treballen en diferents centres no apareguen duplicats.
STEPV ha demanat que s’informe puntualment als sindicats sobre cada qüestió que afecte la vacunació i ha sol·licitat novament una reunió pròximament que compte amb la presència de personal de la Conselleria de Sanitat que puga donar resposta als dubtes que planteja la vacuna AstraZèneca respecte a diferents col·lectius.
També ha demanat que les persones monitores d’escola matinera i extraescolars s’incorporen al llistat, que es tinga en compte la vacunació de personal amb situacions de molt de risc per malalties prèvies que ha de ser vacunada de forma aïllada, i que s’aclarisca si hi ha col·lectius que queden exclosos de la vacunació o no (malalties prèvies i quines en concret, embarassades, lactants, amb tractaments de fertilitat, etc.).
Igualment ha demanat que també s’establisca un protocol per al professorat que ara no està en actiu però que té previst incorporar-se pròximament (d’excedència, llicència, etc.) o que s’incorpore pròximament per fer substitucions.