Retallades

El transvasament d’alumnat a la privada confirma el desmantellament dels serveis públics

El govern valencià fa servir la crisi econòmica per a afavorir la concertació en detriment del servei públic

dimecres 05 setembre 2012 21:34 h

El transvasament d’alumnat dels centres públics a centres concertats que ha donat a conéixer hui la consellera d’Educació, María José Catalá, en roda de premsa confirma la política de desmantellament dels serveis públics i, en concret, de l’escola pública, que porta a cap el govern valencià.

El Partit Popular no ha parat de fomentar la concertació des que governa

El Sindicat fa temps que denuncia aquesta política de privatització de l’ensenyament. El Partit Popular no ha parat de fomentar la concertació des que governa i ha concertat trams no obligatoris com infantil i batxillerat i, fins i tot, centres que segreguen per sexe.
La situació de crisi econòmica ha sigut l’excusa perfecta per al govern valencià del Partit Popular per a impulsar encara més aquesta onada privatitzadora desmantellant els centres públics amb les retallades que està aplicant des de fa tres cursos i que han comportat la pèrdua de moltes unitats, programes d’atenció a la diversitat, desdoblaments de formació professional i, ara, augment de ràtios i d’horari lectiu del professorat. Totes aquestes mesures han provocat que més de 4.600 docents interins perden el lloc de treball en aquests tres anys, a més del fet que afecten greument la qualitat de l’ensenyament.
El sindicat s’oposa radicalment a aquesta política de desmantellament dels serveis públics i a la cessió de sòl públic –en temps de crisi!– per a la construcció de nous centres concertats. El que ha de fer l’Administració és garantir places públiques per a tot l’alumnat des d’infantil fins a la universitat, i abandonar la política de retallades i de destrucció dels serveis públics i de llocs de treball.