Consell Nacional

El Consell Nacional aprova el pla d’acció sindical per al curs 2016/17

També s’aprova la proposta de consolidació i estabilitat del professorat interí

Un moment del CN a Énguera

STEPV

Dilluns 28 Novembre 2016 11:43 h

Dissabte 26 de novembre va tindre lloc el Consell Nacional de STEPV, màxim òrgan entre congressos, en el qual es va aprovar el pla d’acció sindical de pública no universitària i de privada-concertada.

El Sindicat considera que cal mantindre la mobilització per derogar la LOMQE i les revàlides i treballa perquè la comunitat educativa es manifeste en eixe sentit. STEPV anima, per tant, a participar en les accions convocades per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic durant aquest mes de desembre.
Pel que fa a pública no universitària, el Sindicat insistirà en millorar les condicions laborals del professorat i continuar la recuperació de les retalladades aplicades per l’anterior govern, millorar el decret de plurilingüisme i fer partícep el professorat en els temes de negociació previstos en la Mesa Sectorial d’Educació.
Igualment es va aprovar la proposta de consolidació i estabilitat del professorat que STEPV farà arribar a l’administració i que es basa en la consolidació d’aquest col·lectiu amb un sistema de selecció per barem de mèrits i no per concurs oposició, fet que permet l’EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic).
També es va ratificar l’acord amb la Conselleria d’Educació per tal d’iniciar la negociació del decret de sexennis que permetrà l’abonament en 2017 d’aquest complement de formació al professorat interí, gràcies a la sentència guanyada per STEPV el passat mes de gener.
Pel que fa a privada-concertada, STEPV també treballarà per revertir les retallades al professorat que ha patit durant els darrers anys i traslladarà aquestes propostes a les patronals i l’administració en les meses de negociació del sector.