Consell Nacional

El Consell Nacional aprova el pla d’acció sindical per al curs 2016/17

També s’aprova la proposta de consolidació i estabilitat del professorat interí

Un moment del CN a Énguera

dilluns 28 novembre 2016 11:43 h

Dissabte 26 de novembre va tindre lloc el Consell Nacional de STEPV, màxim òrgan entre congressos, en el qual es va aprovar el pla d’acció sindical de pública no universitària i de privada-concertada.

El Sindicat considera que cal mantindre la mobilització per derogar la LOMQE i les revàlides i treballa perquè la comunitat educativa es manifeste en eixe sentit. STEPV anima, per tant, a participar en les accions convocades per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic durant aquest mes de desembre.
Pel que fa a pública no universitària, el Sindicat insistirà en millorar les condicions laborals del professorat i continuar la recuperació de les retalladades aplicades per l’anterior govern, millorar el decret de plurilingüisme i fer partícep el professorat en els temes de negociació previstos en la Mesa Sectorial d’Educació.
Igualment es va aprovar la proposta de consolidació i estabilitat del professorat que STEPV farà arribar a l’administració i que es basa en la consolidació d’aquest col·lectiu amb un sistema de selecció per barem de mèrits i no per concurs oposició, fet que permet l’EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic).
També es va ratificar l’acord amb la Conselleria d’Educació per tal d’iniciar la negociació del decret de sexennis que permetrà l’abonament en 2017 d’aquest complement de formació al professorat interí, gràcies a la sentència guanyada per STEPV el passat mes de gener.
Pel que fa a privada-concertada, STEPV també treballarà per revertir les retallades al professorat que ha patit durant els darrers anys i traslladarà aquestes propostes a les patronals i l’administració en les meses de negociació del sector.

Pedro Luis Diez Amutio

29 novembre 2016 / 12:15 h

Per què no es publica també que el STEPV defensarà l’estabilitat de les llistes de les persones interines sense serveis i que s’ordenen de manera creixent, sent així que va ser un acord pres al Consell del dia 26?

Julia Martínez Murcia

29 novembre 2016 / 14:38 h

Se supone que la noticia informa de lo que se habló y acordó en el Consell, ¿no es así? No veo nada respecto a la ordenación de los sin servicios. Es más, NUNCA he visto nada al respecto, se haya tratado el tema o no. Se haya llegado a algún acuerdo o no.

Nieves Murcia Calatayud

29 novembre 2016 / 15:51 h

El sindicato ya se posicionó sobre la no rebaremación de l@s interin@s sin servicios y la ordenación de la bolsa en orden creciente en el Consell de junio o julio pasado y todavía no ha hecho pública claramente dicha postura. Hubiera estado bien que ahora que se ha vuelto a ratificar en el último Consell se hubiera expresado en el subtítulo de esta noticia.
Así que espero sea añadido.

STEPV

29 novembre 2016 / 18:25 h

Efectivament, això també es va acordar en el Consell (com altres coses) i, quan arribe el moment es defensarà i es donarà la informació pertinent. Es va acordar dur una proposta concreta en el pròxim Consell Nacional.