Arranjament escolar

Desenes de centres es mobilitzen pel manteniment d’unitats

STEPV continua recollint al·legacions dels centres.

Concentració del CEIP Mestre Canos de Castelló de la Plana

divendres 24 gener 2014 18:24 h

Durant el dia d’avui diversos centres educatius d’infantil i primària que patiran retallades el curs que ve per la proposta d’arranjament escolar de la Conselleria d’Educació, i també d’altres en solidaritat, s’han concentrat a les portes del centre amb les samarretes verdes “Estimem l’escola pública” pel manteniment d’aquestes unitats i dels llocs de treball que també se suprimiran si van endavant.

STEPV vol agrair als centres que s’han mobilitzat i anima a continuar les accions acudint a les manifestacions del 15 de febrer

Ahir també hi va haver mobilitzacions en poblacions com Benidorm, Alacant o Torrevieja en el mateix sentit. Des que es va conéixer l’arranjament, que els centres afectats han convocat accions que han comptat amb el suport de STEPV.
El Sindicat continua recollint al·legacions dels centres educatius que presentarà a les Direccions Territorials d’Educació i a la Conselleria d’Educació. De moment ja n’ha recollit més de 50 al·legacions que està defensant davant l’administració.

El Sindicat està penjant les fotos que van arribant de les mobilitzacions d’aquests dies. STEPV vol agrair als centres que s’han mobilitzat i anima a continuar les accions acudint a les manifestacions convocades el pròxim 15 de febrer contra les retallades i pels drets laborals (descarrega ací el cartell).

Acció conjunta a Castelló

Avui s’ha realitzat a la ciutat de Castelló de la Plana una acció en contra de la proposta d’arranjament escolar publicada al mes de desembre. Aquesta proposta comportarà la pèrdua de 5 unitats d’Educació Infantil a la ciutat. Les escoles afectades han convocat aquesta acció conjunta amb les AMPAs de les mateixes i en col·laboració amb l’STEPV.
L’acció ha consistit en diverses concentracions simultànies en contra de les supressions. Les concentracions han tingut lloc a les 17:00h a la porta de les escoles afectades de la capital de La Plana: CEIP Bisbe Climent, CEIP Blasco Ibanyez, CEIP Herrero, CEIP Mestre Antonio Armelles i CEIP Mestre Canós Sanmartín.

A les mateixes, ha participat tota la comunitat educativa dels centres afectats, professorat, alumnat i famílies; i, a més a més, han comptat amb el suport de la ciutadania de Castelló de la Plana.

D’altra banda, aquest matí, també han tingut lloc dues concentracions més, al mercat d’Almassora, organitzada per l’AMPA del CEIP Santa Quiteria, i al CEIP Jaime Sanz de Peníscola,  dues escoles que també perdran una unitat d’Educació Infantil el proper curs.

STEPV dóna suport a les diferents campanyes posades en marxa pels centres educatius que estan patint supressions en la proposta d’arranjament escolar. A més d’aquestes concentracions, molts centres han posat en marxa campanyes de recollides de signatures en Change.org.

STEPV continuarà treballant amb els centres educatius afectats per les supressions per evitar aquestes noves retallades.

Fotos de les concentracions i mobilitzacions