Dret a l’educació

Conselleria opta per disgregar l’alumnat del Sant Joan de Ribera de Burjassot

Podria mantindre’l unit en espais cedits per l’Ajuntament

dijous 01 agost 2013 13:51 h

La Conselleria ha optat per repartir l’alumnat del CEIP Sant Joan de Ribera entre els centres concertats i públics de Burjassot en lloc de mantindre’l unit en uns espais cedits per l’ajuntament des de fa tres anys per a construir un nou centre o instal·lar aules prefabricades provisionals mentre es construeix.

Recordem que el centre presenta unes deplorables condicions arquitectòniques, estructurals i de salubritat que fan inviable el seu ús. Així van informar delegats de prevenció de STEPV al Comitè de Seguretat i Salut Laboral Docent de València després de realitzar un estudi el passat 19 d’abril.
STEPV va conéixer ahir la notícia que la Conselleria disgregaria l’alumnat d’aquest centre i s’ha posat en contacte amb representants de l’AMPA i de l’ajuntament per conéixer els detalls d’aquesta mesura. El Sindicat també ha demanat explicacions a la Conselleria d’Educació sobre aquesta decisió i li ha traslladat la petició de l’AMPA de mantindre unit l’alumnat en l’espai oferit per l’ajuntament.
Tanmateix, la Conselleria ha obtat per obrir un procés extraordinari de matriculació de l’alumnat que voluntàriament vulga inscriure’s en altres centres de la localitat, que tindrà lloc durant el mes d’agost en les dependències de la Direcció Territorial.
STEPV rebutja aquesta mesura i s’uneix a la demanda de l’AMPA i de l’Ajuntament de reubicar tot l’alumnat, professorat i PAS en l’espai oferit pel consistori de Burjassot.
El Sindicat també ha fet gestions en Conselleria per interessar-se sobre la situació del professorat el curs que ve, per tal de garantir que no se suprimirà cap plaça i que la plantilla es mantindrà intacta, però fins que no es tanque el període de matriculació no es durà a terme cap actuació respecte al personal. Així i tot, STEPV ha arrancat el compromís a Conselleria de causar el menor dany possible a la plantilla del centre i procurarà reubicar a tot el professorat en els centres on es reubique l’alumnat.
El Sindicat dóna suport a les accions que puguen emprendre l’AMPA o l’Ajuntament per intentar mantindre junt l’alumnat i el professorat i evitar la seua dispersió per diferents centres de la localitat. També insta a Conselleria a construir immediatament el nou centre, que ja deuria d’estar construït des de fa més de tres anys.