Retallades

Conselleria està planificant la retallada de més professorat interí

Consellera intenta posar en la teulada dels sindicats la responsabilitat d’evitar l’acomiadament de més professorat interí

divendres 02 març 2012 08:50 h

Davant la notícia apareguda avui en Las Provincias, titulada “Los sindicatos ponen en peligro a 7.800 interinos si no aceptan el plan de ajuste”, en què la Consellera d’Educació diu «Lo que nosotros pretendemos es dar estabilidad a los interinos. Por eso los sindicatos tienen también que reflexionar sobre la oferta», referint-se al document presentat fa dos dies als sindicats en què es garanteix el manteniment del nombre de docents interins que hagen obtingut vacant a l’inici del curs 2011-12, STEPV manifesta el següent:

Conselleria intenta un xantatge inadmissible contra la mobilització de la comunitat educativa

1. No són els sindicats els qui han imposat el Decret llei de retallades salarials que permet l’acomiadament de professorat interí.
  2. Abans del Decret llei, la Conselleria d’Educació ja ha acomiadat més de 2.200 docents interins.
  3. La proposta de realitzar 18 hores lectives “efectives” que recull el document, significa a la pràctica 20 sessions de classe i l’acomiadament d’uns 500 docents interins més, segons ha reconegut la pròpia administració. Les classes actualment són de 55 minuts i es mantindrien així. Per tant, perquè les hores lectives siguen 18 efectives cal recuperar 5 minuts de cada classe que s’acumularien en dues sessions més. Eixes dues sessions les perdrà el professorat interí i, per tant, sobrarà professorat.
  4. L’administració està planificant la modificació de les plantilles d’infantil i primària, amb la qual cosa si es perd un docent per centre hi haurà un potencial de 1.200 interins que poden perdre la feina.
  5. El titular de la notícia és tendenciós perquè la Conselleria no pot desfer-se de 7.800 docents interins encara que vulga, ja que continuen existint moltes vacants sense titular en el sistema educatiu.
  6. Que la Consellera intente posar en la teulada dels sindicats la responsabilitat d’evitar l’acomiadament de més professorat interí ens sembla un xantatge inadmissible i una estratègia errònia que no du enlloc, més que a incrementar la crispació i la tensió.

El que hauria de fer la Conselleria i el Govern Valencià és suspendre l’aplicació del decret-llei, recuperar el professorat perdut aquests anys, fonamental per a la qualitat educativa i deixar de retallar en els serveis públics.