Conselleria convoca una reunió informativa en lloc d’una segona mesa per a tractar la Jornada Escolar

La norma no patirà canvis significatius respecte a allò negociat el 7 d’octubre

dijous 02 desembre 2021 21:51 h

Dimecres migdia, la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació, va convocar per a la vesprada de dijous una reunió informativa per explicar les esmenes acceptades o rebutjades per l’administració, de les fetes pels sindicats a la mesa de negociació del passat 7 d’octubre.

La reunió ha servit per a aclarir algunes qüestions, però queden molts temes per negociar perquè no s’ha convocat una nova mesa

Cal recordar que aquell 7 d‘octubre l’administració havia programat una altra mesa a les 12 del migdia, sense previ avís als sindicats, fet que va suposar que l’administració no tinguera temps de contestar a la majoria de les preguntes i propostes fetes i no poder exercir el segon torn de paraula. Això va suposar que moltes qüestions quedaren en l’aire. Des d’eixe mateix dia, STEPV ha demanat en diferents ocasions una segona mesa per tancar la negociació amb el temps suficient tal i com mereix un tema tan important per als centres com és la regulació de la jornada escolar.

Al mail enviat per a la convocatòria de la reunió, a més, es limitava el temps d’intervenció dels sindicats a déu minuts, fet al qual STEPV va contestar ahir mateix per escrit, oposant-se, ja que coarta la llibertat sindical i el dret a la negociació col·lectiva.
Des de la constitució de la mesa de negociació, mai s’ha limitat el temps d’intervenció dels sindicats. STEPV considera que les negociacions no es poden regular com si es tractara de les Corts o del Congrés dels Diputats, limitant el temps de les persones que hi participen, ja que aquesta limitació va en contra de la defensa dels drets del professorat i de l’escola pública.
A l’inici de la reunió, la Directora General ha rectificat dita restricció, al·legant una mala interpretació del mail enviat. Encara així, STEPV ha manifestat el seu rebuig, per si l’administració pretén marcar alguna limitació de cara a la propera reglamentació de la mesa.

El sindicat també ha criticat que Conselleria haja convocat una reunió informativa i no una segona mesa de negociació quan tots els sindicats l’han demanada i també les juntes de personal i ha hagut dos mesos per convocar.

La reunió que d’inici era merament informativa i de la qual no s’ha alçat acta, finalment ha servit per aclarir algunes qüestions que no va ser possible tancar a la mesa, per falta de temps i de negociació, com per exemple, que la flexibilització a l’etapa d’infantil sí permetrà avançar l’horari del menjador escolar per a aquesta etapa. Encara així, STEPV lamenta que s’haja perdut una oportunitat de debatre i negociar sobre alguns temes importants que finalment no han estat acceptats per l’administració i els quals ja no s’han pogut negociar perquè el document ja ha passat pel Consell Escolar Valencià, com per exemple el percentatge de vots necessaris per poder canviar de jornada (seguirà sent el 55% dels vots possibles i no ha sigut possible buscar fórmules alternatives), el fet que dins de la jornada escolar hi haja activitats de pagament (fet que pot generar diferències entre uns i altres centres, els sindicat demana una partida pressupostària específica), que puga haver vot delegat (Conselleria considera que ha generat inseguretat jurídica), la penalització de tres anys en cas de votar-se en contra el canvi de jornada (es manté com a l’ordre anterior) o que hi haja un apartat específic per als CEE (encara que era una petició dels propis centres, la DG ha manifestat que ha acordat amb ells que s’aprofundirà sobre aquest tema al seu ROF), entre altres.
Encara així, STEPV ha demanat que es revise una esmena que sí ha sigut afegida en el cas de sol·licitar la jornada mixta i que suposarà que els centres hagen d’oferir activitats extraescolars totes les vesprades lliures, per tal que es puga aplicar per als CRA l’excepcionalitat d’ocupar només 3 vesprades, com també passarà a la jornada continuada (han acceptat que siga així). Així mateix, ha sol·licitat l’excepcionalitat de poder avançar la finalització de la jornada escolar en cas de triar la jornada continuada, encara que siga de forma excepcional quan així ho requerisca la ruta de transport escolar que està ja establida a algunes localitats en horaris diferents a les 17 hores.

L’administració s’ha reiterat en la seua voluntat de què els centres puguen demanar el canvi de jornada per al proper curs escolar, encara que Conselleria vol avançar la matriculació de l’alumnat i per a eixe moment els centres ja han de tindre concedit el canvi de jornada. És per això que STEPV convocarà en breu assemblees informatives per als centres que estiguen interessats en acollir-se a la nova ordre per canviar de jornada escolar.