Retallades

Conselleria aplicarà al màxim l’increment de ràtios i d’hores lectives proposades pel Ministeri

STEPV anima al professorat valencià a mostrar el seu rebuig amb concentracions aquest dijous a les portes del centre a les 12h.

dilluns 30 abril 2012 18:10 h

Les mesures que proposen són pedagògicament insostenibles i representen un brutal atac contra l’escola pública

Aquest matí, l’administració ha enviat als sindicats dos documents que es tractaran en Mesa Sectorial aquesta setmana (que adjuntem) i que apliquen les mesures contemplades en el Reial Decret-llei 14/2012 del Ministeri d’Educació sobre augment de ràtios i d’horari lectiu, entre altres mesures.
D’una banda, tenim l’esborrany de resolució en la qual s’augmenten les ràtios d’alumnat en totes les etapes educatives per al curs que ve, aplicant al màxim el Reial Decret-Llei. Aquest esborrany es tractarà en la Mesa Sectorial d’Educació del dia 2 de maig.
STEPV considera totalment inacceptables les ràtios contemplades en l’esborrany, ja que la Conselleria pretén augmentar un 20% el número d’estudiants per aula en tots els trams educatius, tant obligatoris com no obligatoris. En xifres concretes, a educació infantil i primària i Nivell Avançat de les EOI, de 25 alumnes passem a 30. En ESO, FP inicial i en Nivell Intermedi de les EOI, els 30 alumnes passen a 36. En Batxillerat, en el Cicle II de FPA, i en Nivell Bàsic de les EOI, de 35 alumnes en passem a 42. En els ensenyaments artístics també s’incrementa en un 20% la ràtio excepte en algunes assignatures.
D’altra banda, la conselleria ha enviat un altre document per a una Mesa Sectorial el 4 de maig, que encara no ha convocat. El document s’anomena “Proyecto de disposición de carácter general para la aplicación de las medidas del Real Decreto-Ley 14/2012” en el qual incorpora l’increment hores lectives en tot el sistema públic educatiu: 25 hores lectives en infantil i primària i 20 hores en la resta de trams educatius (secundària, batxillerat, FPA, FP, EOI, ensenyaments artístics).
Totes aquestes mesures només s’aplicaran a l’ensenyament públic, segons diuen els documents.
STEPV considera senzillament insultant que tant la Consellera com el Ministre declaren reiteradament que aquestes mesures no afectaran de manera negativa a la qualitat del sistema educatiu públic. Aquestes mesures que proposen són pedagògicament insostenibles i representen un brutal atac contra l’escola pública. L’atenció a la diversitat a l’aula serà impossible, les aules d’infantil seran molt difícils de gestionar, els ensenyaments de caire més pràctic (idiomes, FP, dansa…) seran un mer tràmit, l’alumnat de Batxillerat rebrà menys atenció personalitzada que la que necessita, i, per si açò no fora prou, es perdran més de 3.000 llocs de treball.
En resum, amb aquestes ràtios, el sistema educatiu valencià no podrà fer front ni al fracàs escolar ni al repte del plurilingüsme i que afecten greument la qualitat de l’ensenyament.
El sindicat, per tant, exigeix a la Consellera que retifique i retire immediatament aquests esborranys. STEPV demana a Català que, al igual que han fet altres responsables autonòmics (algun del seu mateix partit polític), es declare insubmissa i no aplique cap de les retallades del Ministre Wert, ja que són l’atemptat més greu contra l’escola pública que s’ha fet mai en democràcia.
STEPV anima, per tant, al professorat valencià a mostrar el seu rebuig amb concentracions aquest dijous a les portes del centre a les 12h i a participar en les mobilitzacions convocades pels sindicats, tant en el referèndum del dia 10 rebutjant les mesures del consell, com en les jornades de vaga convocades per a frenar totes aquestes greus retallades en educació.

Documents adjunts: