Eleccions sindicals

ANPE i STEPV acorden una mesa per centre en les pròximes eleccions sindicals

La resta de sindicats es neguen a sumar-se a l’acord

dijous 02 octubre 2014 16:59 h

Les pròximes eleccions sindicals del 4 de desembre de 2014 també se celebraran en cada centre educatiu, com en les passades eleccions, gràcies a l’acord assolit entre ANPE i STEPV, que representen la majoria de la Mesa Sectorial d’Educació.

ANPE i STEPV aposten per la màxima participació en les eleccions sindicals i no entenen com la resta de sindicats s’hi oposen

La resta de sindicats educatius s’han negat a signar l’acord que permetrà que cada docent vote en el seu propi centre, sense necessitat de desplaçar-se a una mesa electoral en un altre centre educatiu. Anteriorment, les meses se situaven majoritàriament en els instituts, la qual cosa obligava a desplaçar-se a milers de docents, sobretot d’infantil i primària.
En les últimes eleccions de 2010 ja es va assajar el model de mesa per centre i va resultar molt satisfactori quant a la participació, ja que es va incrementar fins arribar al 67% de participació. De fet, tots els sindicats van celebrar en aquell moment l’alta participació del professorat gràcies a aquest model de mesa per centre.
Aquesta proposta s’ha discutit en les diferents reunions que s’han mantingut entre els sindicats per a preparar el calendari d’eleccions i, fins aquest matí, s’ha oferit a tots els sindicats a signar l’acord. Tanmateix, no ha estat possible, motiu pel qual ANPE i STEPV, que representen una ampla majoria del professorat han decidit signar l’acord, per a facilitar el dret de vot del professorat i mantindre, com a mínim, el mateix nivell de participació que fa quatre anys.
ANPE i STEPV aposten, d’aquesta manera, per la màxima participació en les eleccions sindicals i no entenen com la resta de sindicats s’oposen a facilitar al professorat el seu dret al vot.