Professorat interí

AFID, CPI i STEPV participen a Madrid en la reunió de la PECEPI

S’hi han sumat altres col·lectius com el NAD, PAEP i AIDA

Un moment de la reunió de la PECEPI

diumenge 15 gener 2017 11:58 h

Aquest dissabte 14 de gener s’ha reunit la PECEPI (Plataforma Estatal per la Consolidació i Estabilitat del Professorat Interí) a Madrid. Aquesta Plataforma està formada per FEDI (Federación Estatal de Docentes Interinos), AIDMUR (Múrcia), CPI i AFID (País Valencià) i la Confederació d’STES.

En la reunió d’avui s’hi han sumat també NAD (Nuevo Acceso Docente), PAEP (Plataforma Andaluza de Educación Pública) i AIDA (Asociación de Interinos Docentes de Andalucía). I s’està a l’espera de l’adhesió d’altres col•lectius de més territoris.
La reunió ha servit per a continuar el treball sobre consolidació i estabilitat del professorat interí iniciada a Múrcia el passat mes de novembre. En eixe sentit la PECEPI està preparant accions i campanyes per a desenvolupar els pròxims mesos.
La PECEPI considera que l’activació de processos de consolidació (funcionarització) i la implantació de l’accés diferenciat per a l’ingrés a la funció pública són les millors fòrmules per a aconseguir l’objectiu d’estabilitat del col•lectiu que contribuirà en la millora de la qualitat de l’ensenyament. L’opció de la laboralització ha estat rebutjada pels riscos que comporta per al personal, que passaria a regular-se per la legislació laboral (Estatut dels Treballadors i reforma laboral).
Al País Valencià, STEPV ja ha traslladat a la Conselleria d’Educació una proposta de consolidació del professorat interí en Mesa Sectorial per a posar en marxa en els pròximes ofertes públiques d’ocupació. En breu la Conselleria convocarà un grup de treball per a tractar sobre l’oferta, en la qual STEPV insistirà en la proposta, que encara no té resposta per part de l’administració.