Arranjament escolar

75 dies de tancada en el Cremona

Reproduïm la nota de premsa que ens ha fet arribar el col·legi

Xiquets i xiquetes de 3 anys, reivindiquen estudiar en el Cremona, el mateix centre que els seus germans

dimarts 06 maig 2014 19:08 h

Avui complim 75 dies i 75 nits de tancada reivindicativa amb la finalitat d’aconseguir que la Conselleria cesse en la seua obstinació de tancar les línies de 3 anys d’accés als centres. Aquesta mesura ens afecta directament ja que al CEIP Ciutat de Cremona li quedava una línia d’entrada de 3 anys, i la supressió d’aquesta única aula suposarà que 20 famílies es veuran obligades a portar els fills i filles a col·legis diferents, amb la consegüent massificació en les aules d’altres centres de la localitat d’Alaquàs. Inicialment, eren 34 les famílies les que desitjaven que els seus fills/es es formaren en el Cremona, però la incertesa i el mal fer de la Conselleria van aconseguir dividir la comunitat educativa, pressionant i confonent aquestes famílies i reduir-les a 20, i és per aquestes famílies que la comunitat educativa del CEIP Ciutat de Cremona va decidir mobilitzar-se. A més, aquestes polítiques basades en retallades no solament estan posant en perill la supervivència del centre, sinó també la qualitat educativa de l’ensenyament públic, que es veurà seriosament afectada a mitjà i llarg termini si el centre acaba desapareixent.

En breu la Conselleria haurà de donar una solució sobre la línia d’accés de 3 anys al CEIP Ciutat de Cremona

La comunitat educativa del Cremona ha dut a terme diferents accions en l’àmbit local, provincial i nacional per fer sentir la seua veu. A Alaquàs, hem realitzat un acte reivindicatiu de lliurament de 8.049 signatures en l’Ajuntament en una manifestació organitzada per la Interampa d’Alaquàs i amb el suport de tots els col·legis i col·lectius locals; participem en la manifestació del 12 d’Abril en una de les 4 columnes organitzades per la Plataforma de l’Ensenyament Públic; acudim a la manifestació a Torrent en contra de l’augment de ràtios; a Ontinyent en contra del tancament de les línies en valencià; viatgem a Madrid a les Marxes de la Dignitat per protestar contra les retallades en educació; ens hem unit a les protestes de l’1 de Maig i hem donat suport a les causes de les persones afectades per la llei de dependència, violència de gènere, aturats, sanitat, i diverses han sigut també les nostres visites a la Conselleria. Ens hem personat en diferents actes a què han assistit la consellera Mª José Catalá i/o el president Alberto Fabra perquè no s’oblidaren del Cremona. A més, recentment ens hem reunit amb el Rectorat de la Universitat de València, de què hem rebut tot el suport en la nostra lluita i les nostres reivindicacions.
Diferents mitjans s’han fet ressò de les nostres protestes i ens han convidat a participar en diferents fòrums, emissores de radis i diferents canals de televisió. Ens han visitat partits polítics, sindicats i col·lectius locals i de la comunitat: Kol·lectiu Arreu, els nostres volguts Iaioflautes, els nostres germans de la Plataforma de RRTV, Gent de l’Horta, Mestresses de Casa, CADA, Assemblea de la Dignitat, PAH, 15M, Pachamama, Interampa, IES Clara Campoamor, AMPA CEIP Bonavista, AMPA CEIP Sanchis Almiñano, Intercentre, Argila, Guaix, Plataforma de Torrent, Plataforma de Russafa, molts centres de València i persones anònimes que han sentit la necessitat de mostrar-nos el seu suport.
A tot açò cal sumar el gran nombre d’activitats culturals com tallers, concerts, assemblees i reunions que s’han realitzat en el centre. I no hem d’oblidar, per descomptat, que durant aquests 75 dies hi ha hagut persones que s’han quedat a dormir en el centre tant de la comunitat educativa com fora d’aquesta i a les quals agraïm aquest gest de suport. A més, el nostre exemple ha sigut seguit per altres centres que actualment segueixen la seua tancada de forma activa i uns altres que s’han sumat als Dijous de Lluita.
Tota aquesta activitat frenètica es comunica i s’agraeix diàriament en la pàgina web de la Plataforma COL·LEGI CREMONA - TOTS SOM CREMONA (http://www.todossomoscremona.org) i a través de la xarxes socials Facebook (http://www.facebook.com/elcremonanoestanca), google+ (https://plus.google.com/u/0/+*PLATAFORMACREMONA)  i Twitter (twitter.com/asambleacremona).
En breu arribarà el moment en què la Conselleria haurà de donar una solució sobre la línia d’accés de 3 anys al CEIP Ciutat de Cremona sabent que hi ha 20 places sense cobrir en la localitat d’Alaquàs i, casualment, són 20 les famílies que en les seues sol·licituds han expressat el desig explícit que els seus fills/es estudien en el CEIP Ciutat de Cremona com a única opció a pesar que no estiga prevista la línia en l’arranjament escolar.
Encara que som conscients que aquesta petició de les famílies del Cremona no és vinculant, volem apel·lar al sentit comú. Hem lluitat sense treva diàriament per aquestes famílies i pel nostre dret a una educació pública de qualitat. Arribat el moment, es dóna la “casuística” que 20 xiquets/es de la localitat d’Alaquàs que desitgen estudiar en el CEIP Ciutat de Cremona no tenen plaça en cap centre. Cal habilitar un aula. No seria el més lògic i el més just habilitar-la en el Cremona?