Professorat interí

STEPV sol·licita a la Conselleria d’Educació la suspensió temporal de l’oferta pública d’ocupació

La tramitació del Decret Iceta en el Congrés dels Diputats recomana aquesta mesura, com han fet altres administracions

Manifestació a València durant la vaga del 28 d'octubre

dimarts 23 novembre 2021 17:05 h

Aquest matí el Sindicat ha registrat en la Conselleria d’Educació la petició perquè les ofertes públiques d’ocupació de 2020 i 2021, que afecten el cos de mestres, es paralitzen temporalment fins que es resolga el tràmit parlamentari del decret Iceta.

Les ofertes comprenen 2500 places per al cos de mestres que la Conselleria pretén convocar en 2022. Tot i que encara no s’ha negociat i publicat la convocatòria d’aquestes oposicions, la tramitació del decret Iceta, que ja ha passat el tràmit de la Comissió de Funció Pública en el Congrés i es votarà possiblement la setmana que ve, afectarà les places que s’han publicat en els decrets d’oferta i també el procediment pel qual s’han de convocar, que serà, amb tota probabilitat, un concurs de mèrits.
Algunes administracions de l’estat ja han paralitzat les seues ofertes per aquest fet. Al País Valencià, la Conselleria de Sanitat ho va acordar la setmana passada. Si la Conselleria d’Educació convoca les oposicions i no el concurs de mèrits, interferirà amb les places que es determinaran per al concurs de mèrits en el decret Iceta. Per tant, cal que els decrets d’oferta s’ajusten al concurs de mèrits i no s’executen fins que s’aplique a educació.
D’altra banda, Intersindical Valenciana ha convocat vaga el pròxim 30 de novembre per exigir que el concurs de mèrits siga restringit per al personal interí, que és el que està en frau de llei, i que les places que s’oferisquen siguen suficients per consolidar a tot aquest col·lectiu.
D’altra banda, STEPV ha preparat un recurs per si no la Conselleria no paralitza l’oferta i convoca les oposicions. Esperem que la Conselleria accepte la proposta i done resposta a la petició del Sindicat en la pròxima mesa de negociació.

Consulta ací les dues ofertes d’ocupació publicades:
- Oferta 2020
- Oferta 2021