Professorat interí

3000 docents interins omplen els carrers d’Alacant en la quarta jornada de vaga

El 33% del professorat interí secunda la vaga.

La manifestació d'avui a Alacant

dilluns 25 març 2013 21:46 h

El 33% del professorat interí s’ha posat novament en vaga per exigir la no rebaremació de les borses de treball. Aquesta ha estat la quarta jornada de vaga contra la pretensió de la Conselleria d’Educació d’expulsar de les borses de treball a un nombre molt important de professorat que forma part de les borses. En la manifestació que ha tingut lloc a la ciutat d’Alacant s’han manifestat unes 3.000 persones que s’han desplaçat des de les escales de l’IES Jorge Juan fins la delegació de la Generalitat Valenciana.

Els sindicat STEPV, l’Associació de Funcionaris Interins Docents (AFID) i la Coordinadora Professorat Interí valoren positivament les quatre jornades de vaga i la mobilització general del col·lectiu.

Les organitzacions convocants animen a tot el professorat, la comunicat educativa i el conjunt de la societat valenciana a mobilitzar-se per impedir que professorat qualificat i experimentat que prestigia el sistema educatiu valenciana siga acomiadada.

Per altra part, es considera que cal garantir el treball a les persones interines que presten serveis en els centres educatius de forma satisfactòria. A més, critica, molt durament, les retallades que han suposat la destrucció de 4.400 llocs de treball des de 2009. Per a les organitzacions convocants cal canviar la política de destrucció de llocs de treball en l’escola pública i de substitució d’uns treballadors per altres. Aquesta política és la que vol rebaremar les llistes de treball, desregular-les i reduir el pes del sector públic a favor del sector privat. Una política que desplaça funcionaris de carrera, expulsa del sistema a milers de professorat interí i no garanteix l’accés a un lloc de treball públic a milers de persones.

A més, es considera que la vertadera intenció de la Conselleria d’Educació és aquesta desregulació, acomiadar a professorat molt experimentat, i col·locar persones afins al PP dintre del sistema educatiu saltant-se els principis contitucionals de mèrit, igualtat i capacitat.

En altre ordre de coses, també es critica la campanya clarament feixista, que recorda les campanyes dels nazis, de denuncia del professorat que ha posat en marxa Noves Generacions del PP de Castelló. Aquesta campanya consisteix en denuncies anònimes a les atotirats acusant-los d’adoctrinar l’alumnat. STEPV posarà en coneixement de la fiscalia aquestes declaracions en considerar que són pressumptament un delicte d’odi i d’incitació a la violència.

Finalment, des de les organitzacions convocants s’anima a mantindre i augmentar la mobilització per impedir que el govern valencià continue deteriorant el sistema educatiu públic i la destrucció de milers de llocs de treball de personal funcionari i interí.