Professorat interí

STEPV signa l’acord sobre les titulacions del professorat interí

Aquest acord permet la continuïtat en el treball del professorat interí que ha accedit a les borses amb una titulació diferent a la que es reclama actualment

STEPV en el moment de la signatura de l'acord aquest matí

dimecres 17 juliol 2019 17:18 h

Al llarg d’aquest curs un nombre important de docents interins s’han trobat amb la sorpresa que l’administració els ha informat que les titulacions per les quals estan treballant ja no són vàlides i, per tant, quedarien exclosos de la possibilitat de poder continuar treballant a partir del curs que ve.

Aquest fet ha vingut motivat perquè intervenció econòmica, que depèn de la Conselleria d’Hisenda, no estava validant les titulacions d’aquest col·lectiu, que van entrar en les borses legalment en el seu moment, però que, a data d’avui, la titulació per la qual van entrar ja no és la que es requereix.
Per a solucionar el problema STEPV va plantejar a la Conselleria d’Educació la necessitat de negociar una normativa que donara cobertura al col•lectiu afectat, un volum de persones del qual es desconeix el nombre exacte. La Conselleria va atendre aquesta petició i aquest matí s’ha signat en Mesa Sectorial l’acord que permetrà que continuen treballant.
Amb el temps, els requisits per a accedir a les borses de treball ha anat canviant i titulacions que antigament servien per accedir a determinades borses de treball han deixat de tindre validesa, però aquest fet no havia d’impedir que les persones que estaven treballant des de fa anys per aquestes especialitats deixen de fer-ho en el futur.
En l’acord es determinen les condicions en les quals aquestes persones podran continuar treballant. Amb un mínim d’antiguitat d’un any ja és condició suficient per continuar treballant, de manera que el col·lectiu queda cobert només si compleix aquest requisit.
Adjuntem l’acord que s’ha signat aquest matí:

ACORD de 17 de juliol de 2019, subscrit entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals sobre les condicions per a impartir les àrees o matèries curriculars atribuïdes a cada especialitat, que haurà de complir el personal funcionari interí docent que forma part de les borses de treball.

mesa sectorial