Professorat interí

La PECEPI insta al Ministeri d’Educació a modificar el Reial decret d’ingrés a la funció pública docent

Ministeri d'Educació a Madrid

dilluns 28 gener 2019 13:32 h

Després d’analitzar la situació del professorat interí en els diferents territoris de l’estat, la PECEPI insisteix en la necessitat de modificar el Reial decret 276/2007 d’ingrés en la funció pública docent per a incorporar l’accés diferenciat i l’article 61.6 del TREBEP per a permetre un procés extraordinari de consolidació (ingrés per barem de mèrits) en aquest període d’oposicions massives en tots els territoris.

La PECEPI dóna suport a la manifestació que se celebrarà el pròxim 9 de febrer a València

La PECEPI contínua criticant l’acord de març de 2017, signat per l’exministre Montoro amb determinats sindicats, que ha donat lloc a la convocatòria d’oposicions massives actual per a consolidar plantilles, però no al professorat interí que actualment està ocupant aqueixes places. Per açò, la PECEPI insisteix en els processos de consolidació o, subsidiàriament, en l’aplicació de la PNL aprovada a instàncies de la PECEPI que, encara que no es va aprovar la redacció original que incloïa la consolidació, sí que es va aconseguir un consens en un sistema transitori que incloïa entre altres millores les proves no eliminatòries en tot procés d’oposició. Aquesta PNL la va votar favorablement l’actual partit en el govern, per la qual cosa la PECEPI exigeix, com a mal menor, la seua aplicació immediata perquè tinga efectes en les oposicions de 2019, ja que els diferents territoris ja estan negociant les convocatòries d’oposicions.
D’altra banda, la PECEPI ha acordat participar en les convocatòries del moviment Caminant, que està preparant mobilitzacions de sectors laborals precaris per al pròxim 23 de febrer i 6 d’abril.
Així mateix, la PECEPI dóna suport a la manifestació que se celebrarà el pròxim 9 de febrer a València, per la consolidació i l’estabilitat del professorat interí i la modificació del sistema d’ingrés.
Finalment, la PECEPI fa una nova crida a la unitat del professorat interí perquè treballe conjuntament en el mateix objectiu i a conjuminar esforços en eixa direcció.