Professorat interí

La Conselleria dicta unes instruccions sobre serveis mínims que boicotegen la vaga interina

El Sindicat presenta un recurs contra els serveis mínims i qualifica d’abusius les instruccions de Conselleria

Concentració a València aquest matí

dimecres 25 abril 2018 15:30 h

STEPV ja va qualificar d’absurds els serveis mínims imposats per la Conselleria d’Educació i la Conselleria de Treball per a la vaga de professorat interí perquè donava un tractament a la vaga com si es tractés d’una vaga general, quan només està convocada una part de la plantilla.

El Sindicat considera que no cal establir serveis mínims, precisament per aquest motiu, ja que l’alumnat està atés per la plantilla no convocada a la vaga, tal i com s’ha fet en ocasions anteriors.
Aquest matí, el Sindicat ha sabut que la Conselleria d’Educació, a més, ha enviat una circular als centres en la que especifica que els serveis mínims ha d’estar cobert pel professorat interí del centre. Això atempta frontalment al dret de vaga, ja que en tot moment l’atenció a l’alumnat està coberta. De fet, el Sindicat té constància que a partir de l’enviament d’aquesta circular als centres molts docents interins en vaga han estat cridats per a realitzar els serveis mínims.
Per tot això, STEPV presenta un recurs contra els serveis mínims i contra la circular que ha conegut aquest matí perquè entén que vulnera greument el dret de vaga del col•lectiu convocat.
D’altra banda, el Sindicat denuncia que la concentració d’aquest matí a València, prevista en principi davant les Corts Valencianes, s’ha hagut de realitzar a un centenar de metres del lloc previst perquè la Delegació de Govern així ho ha comunicat a l’organització convocant.
STEPV anima al professorat interí a continuar secundant la vaga i a acudir demà a la manifestació convocada a Alacant en el darrer dia de les tres jornades de vaga.