banner per un gir en educació vaga 9-M

Per un gir en educació 9-M Vaga en l'ensenyament

Per què fem vaga

La Plataforma Estatal per l’Ensenyament Públic ha proposat la convocatòria d’una vaga de tota la comunitat educativa (alumnat, pares i mares i professorat) en totes les etapes educatives (pública universitària, universitat, i privada concertada). El Consell Nacional de STEPV, després de la roda d’assemblees comarcals, ha acordat sumar-se a la proposta i convocar la vaga.

Els motius per a convocar aquesta vaga són:

• derogació de la LOMQE
  • reversió de les retallades (ràtios, 20 hores lectives, descomptes per malaltia, etc.)
  • increment del pressupost dedicat a educació
  • recuperació d’un sistema de beques que garantisca la igualtat d’oportunitats
  • eliminació de les contrareformes universitàries i de les pràctiques no remunerades en FP
  • recuperació de les plantilles
  • dignificació de les condicions laborals del professorat,
  • fre a la privatització del sistema educatiu

A més, STEPV incorpora en la plataforma reivindicativa amb la qual convoca la vaga la proposta de negociar un accés diferenciat en el sistema d’ingrés a la funció pública i la proposta de consolidació i estabilitat del professorat interí.

També cal tindre en compte que una subcomissió de les Corts Espanyoles està treballant per un pacte educatiu que, previsiblement, no comptarà amb la comunitat educativa en la negociació d’aquest pacte i en la possible negociació d’una llei que substituïsca la LOMQE, si és que això passa. Per tant, també es reivindica aquesta participació de la comunitat educativa en aquestes negociacions.

Per al Sindicat existeixen motius objectius de sobra per a convocar aquesta vaga i considera que el moment per a pressionar al govern de l’estat també és ara, ja que els treballs sobre el pacte educatiu estan en marxa.

STEPV fa una crida al conjunt de treballadores i treballadors de l’ensenyament a secundar aquesta vaga i a acudir a les mobilitzacions que s’hi convocaran per a fer efectiva aquesta plataforma reivindicativa.