come gallet asolo
Campanya per la recuperació dels drets laborals del professorat 2016

Ara, els nostres drets laborals

Concentració per reclamar millores en les condicions laborals del professorat

El Sindicat exigeix la negociació de temes pendents abans que comence el curs que ve.

STEPV convoca una concentració el proper dijous 14 de juliol, a les 11h, a la Conselleria d’Educació per a exigir la negociació de millores en les condicions laborals del professorat que, en lloc de millorar, han empitjorat en aquest final de curs.
Les demandes que porta plantejant STEPV des de l’inici de curs per revertir les retallades i millorar les condicions laborals dels docents encara no s’han atés satisfactòriament malgrat la insistència del Sindicat en què s’aborden i malgrat els compromisos de la Conselleria en negociar aquests temes: millora de les plantilles, recuperació de poder adquisitiu, eliminació dels descomptes per baixes, abonament dels sexennis al professorat interí, compliment de la sentència de classificació dels centres, etc.
El professorat i els equips directius han manifestat el seu malestar en aquest final de curs, en què han vist incrementades les tasques burocràtiques de forma considerable, com ja va denunciar STEPV en el seu moment.
Per al Sindicat aquests temes són urgents i cal abordar-los abans que comence el curs 2016/17, perquè la paciència del professorat i de STEPV ha arribat al límit. És per això que el Sindicat convoca aquesta concentració per tal de visibilitzar aquest descontent i que l’administració atenga les demandes del Sindicat.
En la concentració es llegirà un manifest amb les demandes que cal negociar amb urgència per tal de millorar les condicions laborals del professorat el pròxim curs 2016/17.

Ara, els nostres drets laborals

Entre tots i totes hem aconseguit que les coses comencen a canviar i, després d’anys de menyspreu i maltractaments, sembla que el govern valencià té la intenció de redreçar la situació en què ha quedat l’ensenyament valencià després d’una sinistra etapa de retallades, privatització i desregulació.

Encara ens queda molt per aconseguir, per això hem iniciat la campanya “Ara els nostres drets laborals”. Volem llançar un missatge clar als nous governs perquè es comprometen en la derogació de les retallades i de la LOMQE. Hem de recuperar els drets laborals del professorat valencià, víctima d’aquesta sinistra etapa de retallades, i desfer les polítiques contra l’escola pública, amb la LOMQE i el seu desplegament, o els atacs a l’ensenyament en i del valencià.

Hem aconseguit tombar l’acord de professorat interí de 2013, per una sentència guanyada per STEPV en el mes de juny de 2015, aplicada pel nou govern valencià. Hem pogut negociar i consensuar un calendari escolar raonable per al curs 2015-16, amb l’inici del curs en infantil i primària el 10 de setembre; en secundària l’11 i en FPA i EOI el 21. Hem aconseguit aturar els processos de privatització (CIS), de cessió de sòl públic per a la construcció de centres concertats, i també hem negociat uns nous criteris d’admissió de l’alumnat que eliminen el districte únic.

Però, encara hi ha pendents nombroses reivindicacions. La reducció de les ràtios i la millora de les plantilles en totes les etapes educatives: millorem la qualitat de la nostra educació, al mateix temps que evitem el desplaçament del funcionariat i l’acomiadament de professorat interí. STEPV ha proposat en Mesa Sectorial un pacte de legislatura per a reduir les ràtios més enllà de la proposta de Conselleria de recuperar les ràtios anteriors a l’augment de 2012, que només afectaria als cursos d’entrada d’alumnat en totes les etapes educatives (excepte primer de Primària), i progressivament s’aniria implementant en la resta de cursos. El Sindicat ha plantejat que, de la mateixa manera que la retallada de ràtio va afectar tots els cursos i etapes educatives, la recuperació d’aquestes també s’ha d’aplicar per al curs que ve en tots els cursos i etapes educatives. A més, les ràtios anteriors a 2012 continuen sent massa elevades per a garantir una educació el més individualitzada possible i una atenció a la diversitat de qualitat.

La millora de les condicions laborals del professorat i la dignificació de la tasca docent continua sent un tema pendent. La recuperació del poder adquisitiu, la reducció de la càrrega lectiva i burocràtica, l’ampliació dels permisos, llicències i excedències, una nova regulació d’itineràncies, la reducció de l’horari lectiu a les persones majors de 55 anys, les baixes sense penalització econòmica i les substitucions immediates. La derogació de la LOMQE és inajornable. La llei Wert és una llei injusta, al servei de la privatització i contra l’escola pública, i mentre no siga derogada, cal prendre totes les mesures per a dificultar-ne l’aplicació.

Necessitem un nou model plurilingüe: la derogació del decret actual de plurilingüisme i la negociació d’un nou model que situe el valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament. També cal negociar l’ordre de jornada continuada. Una regulació de la jornada continuada, que no estiga vinculada a cap programa ni àmbit; qualsevol centre interessat ha de poder adoptar-la.

Cal una nova normativa d’atenció a la diversitat. Per una escola inclusiva, que respecte i reconega les singularitats de tot l’alumnat, i que oferisca les oportunitats per al progrés acadèmic i personal de l’alumnat; per uns centres inclusius i amb les condicions arquitectòniques apropiades.

En matèria de Salut laboral exigim el compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals., així com la potenciació de la figura del Delegat/a de Prevenció i el foment d’una cultura preventiva a través dels Comités de Seguretat i Salut Laboral. Una altra reivindicació pendent és la d’un nou model de formació del professorat: una formació contínua a través dels mitjans de l’administració, sense externalització ni privatització del servei., amb la participació del professorat, les universitats públiques i els MRP en la planificació.

És necessària l’elaboració d’un pla de construcció de nous centres públics urgents i la revisió de les infraestructures dels centres educatius per subsanar-ne les deficiències. Durant el present curs 2015/16 es negociaran molts temes importants per al professorat i el sistema educatiu, com les plantilles, els reglaments orgànics i funcionals de les diferents etapes educatives, la jornada escolar, l’educació plurilingüe, mesures d’atenció a la diversitat, etc.

STEPV espera que la negociació d’aquests temes servisca per a revertir les retallades en educació i sentar les bases d’un ensenyament públic de qualitat, inclusiu, democràtic, laic, gratuït i en valencià. El Sindicat treballarà en aquesta línia i consultarà, com sempre, el professorat per avalar o no les propostes que plantege l’administració.